Budweiseri õlut pruuliv Ameerika õllehiid
Anheuser-Busch lükkas tagasi maailma suurima õlletootja, Belgia konkurent Inbevi
miljardipakkumise.
Nüüd kavatsevad belglased Anheuserisse suruda endale sobiva juhatuse, et ookeanitagusele tootjale siiski küüned taha saada, kirjutas di.se.
Inbev pakkus Anheuser-Buschi eest 46,3 miljardit dollarit (u 460 miljardit krooni). Anheuseri juhatus aga peab pakkumist liiga kitsiks, olles aga endiselt uuteks pakkumisteks valmis.
„Pakutud hind ei peegelda Anheuser-Buschi globaalselt tugevate kaubamärkide, Bud Lighti ja Budweiseri väärtust,“ ütles Anheuser-Buschi juht Patrick Stokes Wall Street Journalile. Bud Light ja Budweiser on kaks maailma enim müüdud õllemarki.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Belglased on sellisest vastusest marus, olles juba pöördunud kohtusse, et saada luba esitada pakkumine otse aktsionäridele. Inbev tahab kokku panna ülevõtmismeelse juhatuse ja selle siis Anheuseri aktsionäride koosolekul ettevõttesse suruda.
Inbev tahab Anheuseri ostuga ennekõike saada kontrolli poole USA turu üle, mis praegu konkurendi käes on. Lisaks on belglased huvitatud ameerika kasvavast tegevusest Hiinas.
Inbev on maailma suurim õlletootja, kelle kaubamärkide hulka kuuluvad muu hulgas Stella Artois ja Becks.
Seotud lood
USA õlletootja Anheuser-Busch peab
erinevalt varem avaldatud eitavast seisukohast nüüd aktiivselt läbirääkimisi
ettevõtte müügiks Belgia päritolu InBev'ile, tehingu teostumisel sünniks maailma
suurim pruulikoda.
Ajal mil ka Saku õlletehas on haaratud
maailma õlleturul rulluvasse konsolideerimislainesse, on Belgia InBev teinud
soovimatu ülevõtupakkumise USA õllehiiule Anheuser-Busch, mille tuntuimaid
õllemarke on Budweiser.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?