• 24.05.07, 15:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kommentaar: bensiini 95 ja 98 nn maailmaturuhinnad on enam-vähem võrdsed

Uudisteagentuuri Bloomberg andmetel maksab väävlivaba bensiin 95 (väävli sisaldus 10 ppm) Rotterdami sadamas 764 dollarit tonn, mis teeb ümberarvutatuna 6,72 krooni liiter. Täpselt sama hinda tuleb maksta ka pliivaba bensiini 98 eest. Väävlisisaldusega 50 ppm (50 väävliosakest miljoni kohta) tonnihind on kaheksa dollarit ehk seitse senti liitri kohta odavam. See aga tähendab, et kütusemüüjad bensiini 98 iga liitri kasumimarginaal on võrreldes bensiiniga 95 neljakümne kuni viiekümne sendi võrra kõrgem. Äripäeva arvutuste kohaselt kõigub pliivaba bensiini 95 kasumimarginaal suurematel kütuste jaemüüjatel vahemikus 50 senti kuni kroon liitri kohta.
Nafta ja naftasaaduste hinnad Rotterdami sadamates on kujunenud Põhja-Euroopas baashindadeks, mille põhjal kütusefirmad lepivad kokku omavaheliste tehingute hinnad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.08.25, 10:12
Energiatarkus, mis jääb sageli märkamatuks
„Maailm liigub elektritarbimise suunas kiiremini kui kunagi varem – küsimus pole enam selles, kas, vaid selles, kuidas me seda teeme,“ ütles ABB Eesti sagedusmuundurite tehase inseneriosakonna juht Jaanus Karu Äripäeva raadio saates „Jätkusuutlik ja roheline“. Tema hinnangul kasvab elektritarbimine aastatel 2024–2034 enam kui kümme korda kiiremini kui teised energiaallikad. Aastaks 2050 on energiatarve hinnanguliselt 85% suurem kui praegu. See kasv tuleneb suuresti sellest, et elektrit kasutatakse järjest enam fossiilkütuste asemel – nii küttes kui ka transpordis,“ tõdes ta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele