Eesti kütusemüüjad tegutsesid mullu
keskmiselt kaheprotsendilise rentaablusega, suurima, ligi 37protsendise
rentaabluse saavutas selle aasta algul edukalt pankrotist välja tulnud Alexela
Oil, kuid nende puhul oli tegemist erakorralise kasumiga, kirjutab Äripäev.
"Kütuste jaemüügiturg on väga konkurentsitihe. Alexela Oili kasum on erakorraline ega peegelda tegelikku olukorda jaeturul," teatas ASi Alexela Oil juhatuse liige Ain Kuusik.
Seitse Eesti suuremat kütusemüüjat teenisid mullu veidi enam kui kuuemiljardilise käibe juures kokku 140 miljonit krooni kasumit, seitsmest kaks maadlesid kahjumiga ning üks, HydroTexaco, on tänaseks Eestist lahkunud.
Paremuselt järgmise, eelmisel aastal 3,7protsendise rentaablusega tegutsenud Neste Eesti ASi peadirektor Indrek Kaju ütles, et kütuseturg tervikuna on väga konkurentsitihe. "Sellest annab tunnistust mitme rahvusvahelise taustaga kütusefirma lahkumine Eesti turult," viitas Kaju sellistele kütusegigantidele Hydro Texaco ja Shell, kes on Eesti turult lahkuma pidanud.
ASi Jetoil juhatuse liige Lembit Eespäev tõi oma ettevõtte mulluseid tulemusi kommenteerides esile, et Jetoil ostis 100 protsenti ASi Maardu Terminal aktsiatest. "Oma terminali soetamine võimaldas teha kvalitatiivse hüppe kütuse logistikas ja müügis," ütles Eespäev. "Müügimahud ja tulud kasvasid kõigis turusegmentides, mis kajastub ka 2005. aasta tulemustes." Sel aastal läheb ettevõttel aga Eespäeva sõnul sama hästi või isegi veel paremini.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.