• 15.09.25, 14:00

Masinatööstuse ekspordivõimalused kasvavad, aga turundus lonkab

Masina- ja metallitööstus peab end välismaal paremini turundama, sest elame ajal, mil turud ärkavad ja tarneahelaid mängitakse ringi, leiavad Eesti Masinatööstuse Liidu juht Andri Haran ja ekspordi valdkonna juht Gustav Kotkas saates "Tööstusuudised eetris".
Eesti Masinatööstuse Liidu juht Andri Haran ja ekspordi valdkonna juht Gustav Kotkas.
  • Eesti Masinatööstuse Liidu juht Andri Haran ja ekspordi valdkonna juht Gustav Kotkas.
  • Foto: Tööstusuudised.ee
„Seis on toimekas, need ennustused, mis aasta tagasi hakkasid tekkisid, et nõudlus tuleb tagasi ja turud ärkavad, on tegelikult realiseerunud. Meil on taas väljaktuse, kus pole jälle piisavalt töökäsi ja oskustöölisi, kes aitaks selle mahu ära teha,“ ütleb masinatööstuse liidu juht Andri Haran.
Ka masinatööstuse liidu ekspordi valdkonna juht August Kotkas näeb, et olukord sektoris on paranenud. „Eelmise aasta augustis-septembris, kui tegin esimesi ringe meie ekspordiprogrammi liikmete seas, siis oli olukord suhteliselt nutune. Ei olnud seda kindlust, et kohe läheb paremaks, aga kui me nüüd kuuleme, kuidas neil lähen, siis on olukord selgelt paranenud,“ tõdeb Kotkas.
Nii Haran kui Kotkas tõdevad saates, et tööstuse nõrk koht on siiski müük ja turundus, samas on praegu ekspordivõimalusi piisavalt, sest tarneahelatest püütakse välja võtta Hiina tarnijaid ja ka kaitsetööstus buumib.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Meile on praegu n-ö kukkunud sülle olukord, kus maailmas mängitakse asju ringi, tarneahelaid tehakse ringi, ja peame koostöös ettevõtete ja riigiga pingutama, et oleksime pildil olemas,“ rõhutab Haran.
„Ma oskan hetkel võib-olla kahe käe sõrmedel kokku lugeda meie sektori ettevõtteid, kellel on reaalselt turundusinimesed tööl. Ma väga loodan, et see muutub,“ sõnab liidu juht.
„Kui klassikaline tööstusettevõte müüb oma teenust, kvaliteeti, oskust ja mingit tükki, siis turunduse vaates me peaks kindlasti müüma oma väärtuseid, brändi ja usaldust ehk asju, mida välismaine partner tegelikult meie käest otsib,“ täiendab Kotkas.
Kui küsida, mille taha meil turundus takerdub, vastab Haran, et osati on põhjus ka eestlaslikus tagasihoidlikkuses. „Ühelt poolt on see meie selline eestlaslik tagasihoidlikkus. Me teeme ju tegelikult väga kvaliteetset tööd, oleme usaldusväärssed, aga meis ei ole sellist ameerikalikku enesekindlust. Meil on selle arendamisega vaja kõvasti tööd teha,“ rõhutab Haran.
Saadet juhib Harro Puusild.
Saadet toetab Radius Machining.
Masinatööstuse ekspordivõimalus kasvab, nüüd tuleb enesekindlalt müüa
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 25.08.25, 09:00
Täppismehaanika ja automatiseerimine terviklahendusena
Steelhouse Group Estonia OÜ ja 1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele