"Tööstusuudised eetris" keskendub ESG-le ja pakub kuulamiseks kahte ettekannet tänavuselt ostujuhtimise aastakonverentsilt. Metallitööstuse Leden Estonia ostujuht Kristina Peramets räägib praktilistest sammudest, kuidas on ettevõte ESG-põhimõtteid meeskonnatööga ja kommunikatsiooniga integreerinud. Katusematerjalide tootja Ruukki Productsi ostu- ja logistikajuht Erkki Jaanhold selgitab, millised on ostujuhi võimalused ja roll ESG-eesmärkide täitmiseks.

- Erkki Jaanhold ja Kristina Peramets.
- Foto: Raul Mee
„Kui sa hakkad peale oma ettevõtte defineeritud kestlikkuse eesmärgist ja vaatad strateegilisi mõõdikuid, siis püüa seal leida kontaktpunkt. Seda on raske teha, kui sul ei ole asjast elementaarset arusaama,“ soovitas Erkki Jaanhold.
Ta lisas, et iga ostujuht võiks olla läbi lugenud GHG-protokolli, sest see on globaalselt A ja O. „See on see, kust tulevad mõjualad. Kui see on tehtud, siis on selge, kuidas leida kiireid võite mõjualadest 1 ja 2 ning seada mõjuala 3 fookust,“ selgitas ekspert ja lisas, et väga oluline on mitte hakata tegelema kõigega.
„Kui sul on ESG-meeskond või inimene, kes sellega tegeleb, siis anna talle tööaega. Ära anna talle lisakohustusi,“ soovitab Kristina Peramets. „Kui see tekitab inimesele tunde, et see on tema lisakohustus, siis sealt ei tule tulemusi.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Peramets lisas, et näiteks Ledenis on kokku pandud töörühm, kes valdkonnaga tegeleb. „Meil ei ole endal ESG-spetsialisti, vaid töörühm, kuhu kuulub viis inimest. Nende seas on ka projektijuht, kes kõike seda üleval hoiab,“ selgitas ta Ledeni lähenemist.
Saadet toetavad Radius Machining ja Hansavest.
Praktikud tööstuses jagavad kogemusi: ESGga tegelemiseks tuleb anda aega
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.