BLRT võtab sihikule Brasiilia turu. “Kriis on võimalus”
BLRT Grupi omaniku Fjodor Bermani sõnul ei olnud eelmine aasta BLRT Grupile maailmas toimuva tõttu kõige lihtsam, ülihästi läheb aga Leedu tütarettevõttel, mis kavatseb avada filiaali Brasiilias.
Tallinn Shipyard, BLRT Western Repairs Vakarus ning Turku Repair Yard on tõsine laevaremondigrupp mitte ainult Läänemere, vaid ka Põhja standardite järgi, ütleb BLRT Grupi omanik Fjodor Berman.
Foto: Andras Kralla
„Arvestades praegu maailmas toimuvat, iseloomustaksin eelmist aastat kui head,“ ütles Fjodor Berman Delovõje Vedomostile. „Käive 440 miljonit eurot, kasum 47 miljonit eurot, me teeme palju huvitavaid projekte. Arvan, et see on hea tulemus.“
Eesti masina- ja metallitööstus läbis möödunud aastal keerulise perioodi, mil kogukäive langes 1,8% ehk 2,85 miljardi euroni. Kuigi sektor tervikuna oli surve all ja koondkasum kahanes märkimisväärselt, püsisid valdkonna liidrite positsioonid ning mõned allsektorid näitasid isegi kasvu.
Baltimaade suurim tööstuskontsern BLRT Grupp teenis 2024. aastal 47 miljoni euro suuruse puhaskasumi, kasvatades kasumit mullusega võrreldes 40%, samas kui müügitulu vähenes ligi 9% ja ulatus 440 miljoni euroni. Tugeva kasumi kasvu taga oli kasumlikkuse paranemine ning efektiivne tegevuskulude juhtimine keerulises majanduskeskkonnas.
Ligi 15 aastat kestnud aktsionäride vastasseis Baltimaade suurimas tööstuskontsernis BLRT Grupp sai lõpu, kui nappi enamust omanud perekond Bermanid ostis viimaks dividendinõudjatelt nende aktsiad odavalt ära.
Saaremaa laevaehitusettevõte Baltic Workboats (BWB) ja Leedus asuv BLRT Grupi tütarettevõte Western Baltija Shipbuilding alustavad koostööd Belgia riigiettevõttega Vloot DAB, et ehitada 80-meetrine lootsi baaslaev. Projekti kogumaksumus on ligikaudu 55 miljonit eurot.