Saematerjali tootmine on muutumas Venemaal kahjumlikuks. Selle taga on sanktsioonidest tingitud ekspordimahtude langus, transpordikulude tõus ja rubla tugevnemine.

- Transport on üks suurimaid probleeme Vene puidu jõudmisel neile avatud turgudele.
- Foto: Pixabay
Metsandusteemasid käsitlev Vene portaal Lesporom.com kirjutab, et Venemaa saematerjali ekspordimahud on languses. Nii vähenes aprillis eksport Hiinasse 11%, Jaapanisse aga lausa 22%. Hiina turu langus oli seotud sealsete karantiinide ja ehitusmahtude langusega, Jaapani majaehitajad hakkasid aga uusi tarnijaid otsima peale seda, kui suurimad transpordifirmad Maersk ja MSC lõpetasid 1. märtsil Venemaa saematerjali veo.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuigi Venemaa saematerjal pole otseste sanktsioonide all, tahab metsa- ja puidusektor sellest puidust loobuda. Rahvusvaheliste jätkusuutlikkuse sertifikaatide ära võtmine Venemaa ja Valgevene puidult on olnud Baltikumi puidutööstuste ettepanek, millega rahvusvahelisel tasandil nõustuti. Sertifikaatide ära võtmine tähendab seda, et Venemaa ja Valgevene puidust pärit tooteid ei ole võimalik läänemaailmas turustada, isegi kui see vahepeal läbib kolmandaid riike.
Kui läinud aastal pani Vene puidutööstuse eksperte muret tundma saematerjali puudus siseturul, siis praeguseks on olukord vastupidine. Muret tekitab saematerjali ülejääk.
Muuga tööstuspark, mis asub Eesti suurima kaubasadama territooriumil, hõlmab 76 hektarit. Sadamasisene asukoht on atraktiivne nii Eesti kui ka väliskapitalil põhinevatele tootmisettevõtetele ning annab võimaluse vähendada transpordikulusid. Enamik krunte on juba kaetud eelkokkulepete või kavandatavate investeeringutega, kuid kahele viimasele vabadest kinnistutest ootab Tallinna Sadam pakkumisi avaliku konkursi korras hiljemalt novembri lõpuks.