Saematerjali tootmine on muutumas Venemaal kahjumlikuks. Selle taga on sanktsioonidest tingitud ekspordimahtude langus, transpordikulude tõus ja rubla tugevnemine.
- Transport on üks suurimaid probleeme Vene puidu jõudmisel neile avatud turgudele. Foto: Pixabay
Metsandusteemasid käsitlev Vene portaal Lesporom.com kirjutab, et Venemaa saematerjali ekspordimahud on languses. Nii vähenes aprillis eksport Hiinasse 11%, Jaapanisse aga lausa 22%. Hiina turu langus oli seotud sealsete karantiinide ja ehitusmahtude langusega, Jaapani majaehitajad hakkasid aga uusi tarnijaid otsima peale seda, kui suurimad transpordifirmad Maersk ja MSC lõpetasid 1. märtsil Venemaa saematerjali veo.
Seotud lood
Kuigi Venemaa saematerjal pole otseste sanktsioonide all, tahab metsa- ja puidusektor sellest puidust loobuda. Rahvusvaheliste jätkusuutlikkuse sertifikaatide ära võtmine Venemaa ja Valgevene puidult on olnud Baltikumi puidutööstuste ettepanek, millega rahvusvahelisel tasandil nõustuti. Sertifikaatide ära võtmine tähendab seda, et Venemaa ja Valgevene puidust pärit tooteid ei ole võimalik läänemaailmas turustada, isegi kui see vahepeal läbib kolmandaid riike.
Kui läinud aastal pani Vene puidutööstuse eksperte muret tundma saematerjali puudus siseturul, siis praeguseks on olukord vastupidine. Muret tekitab saematerjali ülejääk.
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.