Ökoloogiliste puhastusvahendite tootja Mulierese jaoks kujunes 2021. aasta edukaks: jõuti olulise verstapostini, kus peaaegu pool toodangust eksporditakse ning käive kasvas 41%. Eesti puhastusvahendeid eksporditakse juba enam kui 11 riiki, kaugeim neist Taiwan.

- "Esimesed indikatsioonid tooraine kallinemisest on juba kohale jõudnud," tõdes ettevõtte asutaja ja juhatuse esimees Karel Rüütli.
- Foto: Mulieres
„Mulierese esimene välisturg oli Soome, kus müük algas paralleelselt Eestiga. Täna on meil juba Soomes mitmeid kliente, sh K-Citymarketid, S-Marketid, Prismad ja ökopoed. 2022. aastal Kogutoodangust umbes 30% läheb põhjanaabrite juurde, kus keskkonnasõbralikke tooteid väga hinnatakse. Oleme Euroopa turul märgi maha saanud juba üle kümne riigiga ning sihime ka kaugemaid punkte,“ ütles ettevõtte asutaja ja juhatuse esimees Karel Rüütli.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Huvi looduslike ja allergiavabade toodete kasutamise vastu on turule toonud nii mõnegi väiketootja, kes esialgu enda tarbeks mõeldud tootekatsetustega jõuavad hiljem nii kohalikule kui välisturulegi.
Energiaturg on murdepunktis. Taastuvenergia kiire kasv, võrkude piiratud läbilaskevõime ja desünkroniseerumine Venemaa elektrisüsteemist on viinud Eesti energiasüsteemi Euroopa sagedusalasse ja tänu sellele oleme ettearvamatu naabri elektrisüsteemist sõltumatud. Samas peame koos naabrite Läti, Leedu ja Soomega hoidma energiasüsteemi toimimas ja panustama rohkem varustuskindluse tagamiseks. Tuleb mitte ainult rääkida muutustest, vaid ehitada süsteeme, mis on juhitavad ja mis võimaldavad ettevõtetel uues reaalsuses raha teenida, riske vähendada ja energiat targalt juhtida.