Siidrite, vahuveinide ja mittealkohoolsete jookide tootja Kodas on saanud esimesed tellimused ka Hiinast, rääkis Nõmmann Äripäeva raadiosaates "Kiired ja vihased".
Kodas tegi selle aasta teises kvartalis peaaegu rekordilise käibe. Nõmmanni hinnangul on rekordeid veelgi oodata, kuna ettevõtte tuntus on kasvanud, tegevus on mitmekesistunud ja tehasesse rajatud restoran on pälvinud palju meedia tähelepanu ning märkimisväärsel hulgal külastajaid, mis on ka kodumaist turupositsiooni tugevdanud.
Jätkub intervjuu ettevõtte juhi Sulev Nõmmanniga:
Kui Eestis tegutsedes on tellimused kastides mõõdetavad, siis nendel suurtel turgudel on tellimused ikkagi alustega ja Hiinas tõenäoliselt konteineritega mõõdetavad.
Teil käivad mitmes riigis läbirääkimised ja olete huvitatud toodete müügist nii Euroopas kui ka kaugemates kohtades, näiteks Saksamaal tahaksite jõulusiidrit müüa ja olete saanud esimesed tellimused Hiinast. Miks just näiteks Hiina või Jaapan atraktiivsed turud on?
Turgudega on niimoodi, et tuleb tegutseda seal, kus taevas on pilvitu ja on võimalik nii-öelda tegutseda väiksema konkurentsi tingimustes. Hiina ja Jaapan on muidugi erilugu. Hiina on selles mõttes huvitav maa, et nooremapoolne generatsioon on päris avatud kõikvõimalikele maailma mõjutustele. Nende huvides on elada nagu teised ehk nad vaatavad väga hoolega Euroopa ja Ameerika poole.
Hiinas liigub ka väga palju raha, et tegelikult on see turg nii meeletult suur. Kui ma õieti mäletan, siis üle seitsmekümne linna Hiinas on rahvaarvult suuremad kui Eesti Vabariik ehk nendel turgudel tegutsedes, kui jõuad ka nii-öelda esimeste tellimusteni, siis üks tellimus võib põhimõtteliselt olla kogu su aasta toodang. Selle nimel tasub pingutada.
Kui Eestis tegutsedes on tellimused kastides mõõdetavad, siis nendel suurtel turgudel on tellimused ikkagi alustega ja Hiinas tõenäoliselt konteineritega mõõdetavad. Nendel turgudel kanda kinnitada on kindlasti meie jaoks hästi huvitav.
Loe pikemat intervjuud Äripäevast.