Eelmisel aastal kukkus Siidrikoja, praeguse nimega Kodase eksport nulli ja üksnes jaekaubandus aitas ettevõttel nina vee peal hoida. "Prognoosin, et lähiaastatel meie ekspordi käive ületab kindlasti kodumaist käivet,“ lisas ettevõtte juht Sulev Nõmmann.
- Siidrite, vahuveinide ja mittealkohoolsete jookide tootja Kodase juht Sulev Nõmmann ettevõtte Põlvamaa tootmiskompleksis asuvas restoranis. Foto: Jassu Hertsmann
Siidrite, vahuveinide ja mittealkohoolsete jookide tootja Kodas on saanud esimesed tellimused ka Hiinast, rääkis Nõmmann Äripäeva raadiosaates
"Kiired ja vihased".
Kodas tegi selle aasta teises kvartalis peaaegu rekordilise käibe. Nõmmanni hinnangul on rekordeid veelgi oodata, kuna ettevõtte tuntus on kasvanud, tegevus on mitmekesistunud ja tehasesse rajatud restoran on pälvinud palju meedia tähelepanu ning märkimisväärsel hulgal külastajaid, mis on ka kodumaist turupositsiooni tugevdanud.
Jätkub intervjuu ettevõtte juhi Sulev Nõmmanniga:
Kui Eestis tegutsedes on tellimused kastides mõõdetavad, siis nendel suurtel turgudel on tellimused ikkagi alustega ja Hiinas tõenäoliselt konteineritega mõõdetavad.
Teil käivad mitmes riigis läbirääkimised ja olete huvitatud toodete müügist nii Euroopas kui ka kaugemates kohtades, näiteks Saksamaal tahaksite jõulusiidrit müüa ja olete saanud esimesed tellimused Hiinast. Miks just näiteks Hiina või Jaapan atraktiivsed turud on?
Turgudega on niimoodi, et tuleb tegutseda seal, kus taevas on pilvitu ja on võimalik nii-öelda tegutseda väiksema konkurentsi tingimustes. Hiina ja Jaapan on muidugi erilugu. Hiina on selles mõttes huvitav maa, et nooremapoolne generatsioon on päris avatud kõikvõimalikele maailma mõjutustele. Nende huvides on elada nagu teised ehk nad vaatavad väga hoolega Euroopa ja Ameerika poole.
Hiinas liigub ka väga palju raha, et tegelikult on see turg nii meeletult suur. Kui ma õieti mäletan, siis üle seitsmekümne linna Hiinas on rahvaarvult suuremad kui Eesti Vabariik ehk nendel turgudel tegutsedes, kui jõuad ka nii-öelda esimeste tellimusteni, siis üks tellimus võib põhimõtteliselt olla kogu su aasta toodang. Selle nimel tasub pingutada.
Kui Eestis tegutsedes on tellimused kastides mõõdetavad, siis nendel suurtel turgudel on tellimused ikkagi alustega ja Hiinas tõenäoliselt konteineritega mõõdetavad. Nendel turgudel kanda kinnitada on kindlasti meie jaoks hästi huvitav.
Loe pikemat intervjuud
Äripäevast.
Seotud lood
Siidrikoda: püüame leida agenti, kes suudaks esile tõsta meie põhjamaisust
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) viis ettevõtted Eesti ühisstendiga 18.-20. maini toimuvale toidu- ja joogisektori messile SIAL China 2021. Eesti ettevõtted osalevad Shanghais toimuval suursündmusel kaugjuhtimise teel ehk messil esindavad neid kohalikud Hiina partnerid.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.