Autor: Tööstusuudised.ee • 22. aprill 2020

Farmi kerkib jätkusuutlike kaubamärkide pingerivis

Balti riikides hiljuti läbi viidud suuremahulise Sustainable Brand Index™ 2020 uuringu põhjal hindasid tarbijad piimatootja Farmi kaubamärki üheks Eesti jätkusuutlikumaks.
Farmi Piimatööstus võttis äsja kasutusele uue kergema korgi, mida kasutatakse ühe- ja kolmveerandliitriste pure-pakkide pakendamisel.
Foto: Julia-Maria Linna

Farmi Piimatööstuse turundusjuhi Helen Ojamäe sõnul on kõrge tulemuse taga järjepidev arendustegevus nii toodete kui pakendite keskkonnasõbralikumaks muutmisel. „Jätkusuutlikkusse ja keskkonnasäästu panustame eelkõige Farmi toodete pakendamisel, otsides võimalusi plastiku vähendamiseks ja korduvkasutatavate materjalide kasutamiseks, mis sobiksid paremini jäätmeringlusesse,“ lausus Ojamäe.

„Jogurtitopside ümber kasutame ümbertöödeldavat kartongi, mis võimaldab pakendites kasutada 20% vähem plastikut. Purepakkidel vähendasime korkide kaalu, tänu millele jõuab aastas ringlusesse 18 tonni vähem plastikut. Vaatame ka teisi tootesarju pidevalt selle pilguga, kuidas keskkonnakulu vähendada ning lisame pakenditele jäätmeringluse õpetusi,“ selgitas Ojamäe.

Baltikumis näitas uuring tarbijate kõrget usaldust toiduainetootjate keskkonnateadlikkuse vastu. Eesti kõige jätkusuutlikumaks kaubamärgiks hinnati Kalev, teisel kohal oli Farmi Piimatööstus. Lätis hinnati enim Lāči pagaritööstust, Leedus aga tõusis esikohale rahvusvaheline poekett Lidl.

2012. aastal Rootsis alguse saanud Sustainable Brand Index™ on Euroopa suurim sõltumatu kaubamärkide uuring, millega iga-aastaselt monitooritakse, kuidas jätkusuutlikkuse tegur mõjutab kaubamärkide kuvandit ja arengut. 2020. aastal küsitleti uuringu käigus üle 58 000 tarbija kaheksast Euroopa riigist (Eestist, Lätist, Leedust, Soomest, Rootsist, Norrast, Taanist ja Hollandist) ja uuring hõlmas rohkem kui 1400 kaubamärki.

Tähistades 10 aasta möödumist tegevuse algusest laienes Sustainable Brand Index™ tänavu Balti riikidesse, kus tarbijad hindasid igast riigist 50 kaubamärki seitsmest eri valdkonnast: pangandus, elekter ja soojus, toit ja tarbekaubad, kütus, toidupoed, telekom, transport ja turism. Uuringu korraldas Rootsi hindamisfirma SB Insight AB ajavahemikus november 2019 kuni veebruar 2020.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077