Autor: Jaanus Vogelberg • 22. november 2019

Töösturid avaldasid võtme, kuidas uuel aastal edu saavutada

Virve Jõgeva, Janek Pohla ja Kristo Kaugija Tööstuse Äriplaani paneeldiskussioonis.
Foto: Raul Mee
Eilsel konverentsil Tööstuse Äriplaan 2020 jäi kõlama, et töösturil tasub jälgida seda, kas klient ise oskab oma äri muutuvate oludega kohaldada, ja mitte karta vajadusel talle ka nõu anda.

Kristo Kaugija Radius Machiningust märkis, et tänapäeval on oluline mitte olla kliendi suhtes passiivses rollis, vaid õppida ka tema äri paremini tundma. "Et ei jääks lihtsalt allhankijana tema tellimusi täitma. Ja mune ei tohi ühes korvis hoida," märkis ta.

Kaugija tõi näiteks, et Radius Machining on lisaks detailide tootmisele asunud tegema ka koostega. Kliente püütakse aktiivselt näiteks Saksamaal, kus on oluline isiklik suhtlus. "Kõik algas väikesest kõnest. Ütlesime, et oleme selliseid asju teinud. Enamiku tööstusettevõtete mure on see, et nad tahavad terviklahendust. Meil on selleks Eestis partnerid olemas. Sakslased tegid auditi nii meile kui ka partneritele. Paindlikkus ja kliendi murega kohanemine on võti." rääkis ta. Nüüd ollaksegi lisaks allhankija rollile ka aktiivsed partnerid tootearenduses.

Tahe Outdoorsi juhatuse liige Janek Pohla rõhutas, kui oluline on tänapäeval kliendil n-ö silm peal hoida. "Kaubandus on tohutus muutuses. Tuleb aru saada, mis on su kliendi strateegia, ja kas ta näiteks panustab e-kaubandusse. Kui suur osa käibest tuleb ühelt kliendilt, on suur risk," tõdes ta.

Seepeale võttis saalist sõna ka aasta töösturiks valitud Cleveroni juht Arno Kütt. "Meil on kliendid küll jaekaubandusettevõtted, aga paneme ennast ka lõpptarbija kingadesse. Tuleb klienti õpetada – kui hästi argumenteerid, siis see võetakse tihti hästi vastu," leidis ta.

Virve Jõgeva sõnul püüab ka tema juhitav Glamox teha rohkemat, kui vaid kliendi esmase soovi täitmine. "Oleme muutumas valguslahenduste pakkujaks. Kui näeme, et (kliendi) päringus tahetakse midagi, siis pakume ka oma variante – kas odavamat, või siis kallima hinnaga paremat lahendust," märkis ta.

Loe pikemalt Äripäevast.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077