Jaga lugu:

Philip Morrise eesmärk on lõpetada sigarettide tootmine

Maailma ühe suurima tubakatootja Philip Morris Internationali (PMI) pikaajaline eesmärk on sigarettide tootmine lõpetada ja vähendada tubakatoodete poolt tekitatavat keskkonnareostust.

Suitsupakk  Foto: Andras Kralla

PMI avaldas oma neljanda jätkusuutlikkuse aruande, milles antakse ülevaade ettevõtte sammudest sigarettide tootmise lõpetamiseks – see on ühtlasi ka ettevõtte üks põhieesmärke.

„Meilt küsitakse sageli, kas tubakatootja saab olla jätkusuutlik? Meie vastus sellele on kindel jah. Oleme esimese tubakatootjana maailmas võtnud eesmärgi teha kõik võimaliku, et vähendada sigarettide suitsetamist. Kõige õigem otsus on suitsetamine päevapealt maha jätta. Samas teame, et paljud suitsetajad ei suuda seda teha. See ei tähenda aga, et suitsetajad peaksid oma elu lõpuni sigarette läitma. Neile täiskasvanud suitsetajatele, kes ei soovi suitsetamisest loobuda, pakume võimalust asendada sigaretid paremate alternatiividega. Sedasi vähendame sigarettide suitsetamisega seotud probleeme, millele on juba aastaid poliitikud, tervishoiuspetsialistid ja arstid lahendust otsinud," ütles PMI tegevjuht André Calantzopoulos.

PMI on seadnud eesmärgiks vähendada sigarettide suitsetamist rohkem kui kolm korda kiiremini Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) prognoositud tempost. Ettevõtte soov on, et aastaks 2025 oleks vähemalt 15 miljonit tänast suitsetajat tubakatarbimise sootuks ära lõpetanud ja 40 miljonit suitsetajat üle läinud suitsuvabadele toodetele.

Vähem konisid loodusesse

Raportis pööratakse olulise fookusena tähelepanu sellele, et keskkonda satuks vähem tubakatoodete tarbimisest tekkivat prügi. Selles valdkonnas on Philip Morris Eesti OÜ alustanud koostööd ka Eesti keskkonnasäästlike organisatsioonidega.

„Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna Keskuse andmetel on tükiliselt peaaegu pool merre sattuvast prügist suitsukonid ehk filtrid. Elamusfestivalist iLand Sound on välja kasvanud kaasaskantav konitops KOPS. KOPSi arendav meeskond on võtnud enda eesmärgiks tõsta inimeste teadlikkust suitsukonide maha viskamise tagajärgedest keskkonnale. Selleks luuakse koostöös Philip Morrise ja Maailma Koristuspäevaga sotsiaalkampaania, mis ennetab konide sattumist tänavatele, loodusesse ja merre,” ütles Triin Alas, kes on KOPS projekti asutajaliige.

„Philip Morris toetab Euroopa Liidu ühekordse plastiku direktiivi eesmärke ja soovime aidata kaasa inimeste teadlikkuse tõstmisele, et tubakatoodete filtrid ei satuks loodusesse, vaid alati prügikasti. Tarbijate teadlikkuse tõus on saavutatav ainult erinevate organisatsioonide koostöös, kus soovime ja saame aidata kaasa vastavate kampaaniate elluviimisele,“ ütles PMI Eesti juht Kai Tammist.

Lisaks antakse aruandes teada, et PMI tegeleb jätkuvalt alaealiste tööjõu kasutamise takistamisega tubakakasvatamisega tegelevates riikides ning parandab töötingimusi kogu oma väärtusahelas. Ettevõte vähendab ökoloogilist jalajälge, rakendab keskkonnasäästlikku energia-, vee- ja prügimajandust rakendades bioloogilise mitmekesisuse, maa ja metsade kaitsmist ja säilitamist .

PMI jätkusuutlikkuse strateegia neli sammast on: äri ümberkujundamine, kõrge töökvaliteedi saavutamine, ettevõtte sotsiaalse mõju juhtimine ja negatiivse keskkonnamõju vähendamine.

Kõigis neis hindas PMI ümber kõige olulisemad väljakutsed vastavalt infole välistelt ja sisemistelt sidusrühmadelt, et määrata kindlaks prioriteetsed valdkonnad, millega töötamisel on kõige suurem mõju, et aidata sellega kaasa ÜRO kestliku arengu eesmärkide saavutamiseks.

2018. aasta jätkusuutliku arengu aruanne töötati välja vastavalt globaalse aruandluse algatuse (GRI) standarditele, mis on kooskõlas kestliku arengu raamatupidamisstandardite nõukogu (SASB) standarditega ning pakub avalikkusele ulatuslikke andmeid, kutsudes lugejaid ise hindama PMI saavutusi mitmesuguste näitajate osas.

Jaga lugu:
TÖÖSTUSUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad tööstusuudised igal nädalal enda postkasti.

Tööstusuudised.ee toetajad:

Harro Puusild
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24harro@toostusuudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Rain Jüristo
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077rain.jyristo@aripaev.ee