Lõpuks on see kauaoodatud päev käes, mil EAS avas Digidiagnostika toetusmeetme tootmisettevõtetele. Tänu riigi toetusele on nüüd võimalik vaid mõne tuhande euro suuruse omaosalusega läbi viia professionaalne tootmiskorralduse analüüs ehk digidiagnostika ning luua oma ettevõttele korralik digitaliseerimise arengukava, kirjutab Indrek Sabul, Columbus Eesti digitaliseerimisekspert.
- Columbus Eesti digitaliseerimisekspert Indrek Sabul Foto: Stella-Kaisa Kanemägi
Viimase kolme aasta jooksul olen läbi viinud kümneid digitaliseerimisega seotud ärianalüüse ning näinud, et ettevõtete huvi digitaliseerimise ja protsesside automatiseerimise vastu on hüppeliselt kasvanud. Eesti on digiriik ja Eesti ettevõtted soovivad olla digitaalselt arenenud. On paradoksaalne, et mida kõrgemal ettevõte oma digitaliseerituse tasemelt on, seda enam soovib ta panustada ka järgmistesse digiprojektidesse. Kes kord on innovatsioonist eduelamuse saanud, see soovib seda veel.
Kliendid dikteerivad strateegia muutust
Automatiseerimine ja digitaliseerimine on paratamatud. Uuring uuringu järel kinnitab, et digitaliseerimine on hetkel ettevõtete peamine strateegiline fookus ning meie aja suurim väljakutse. Klientide käitumise muutused ja uued ärimudelid sunnivad meid uutmoodi lähenema väärtusloomele. Juhtiva konsultatsioonibüroo Capgemini uuringu kohaselt on 86% klientidest nõus rohkem maksma, kui nad saavad vastu senisest parema kliendikogemuse.
Ainult tehnoloogiast ei piisa
Võib kartmatult väita, et digitaliseerimisel saab olla positiivne mõju nii käibele (uued ärimudelid ja täiendav lisandväärtus) kui ka kasumile (kulusäästlikud protsessid). Kuid ei maksa endale luua illusiooni, et ainult uued tehnoloogiad ja programmid koos robotitega kõik iseenesest ära teevad. Vajadus inimeste ja nende tehtava töö järele ei kao kuhugile. Tehnoloogiad ja automaatika on vaid vahendid, millega inimesed töötavad. Küll aga muutub kardinaalselt see, mil viisil tulevikus tööd tehakse ja üldse äri aetakse.
Muutuseid ei tohi võtta kergekäeliselt
Muutused ettevõttes on tõsine asi. Seda ei tehta kergekäeliselt. Sestap tuleb eriti tõsiselt võtta ka seda, kuidas muutusi ette valmistatakse. Digitaliseerimise analüüsi tuleb suhtuda sama tõsiselt nagu uue tehase ehitamisesse või uue ärisuuna käivitamisesse. Oluline on siin koostöö partneriga, kellega koos see teekond ette võetakse. Nii nagu uue tehase puhul toimub koostöö arhitekti ja projekteerijaga, samamoodi toimub ka digitaliseerimise ettevalmistamine - koostöös tootmisele spetsialiseerunud digitaliseerimisekspertidega. Õige partner mitte ainult ei teosta analüüsi ja ei tee ettepanekuid, vaid aitab head ideed ka päriselt ellu viia.
Digidiagnostika saab i-Ettevõtte programmist
Innovaatilise ettevõtte arenguprogramm
i-Ettevõte on välja arendatud just selleks, et aidata ambitsioonikatel ettevõtetel ette valmistada ja läbi viia digitaalset innovatsiooni. 2016.a. alustatud pilootprojektidest on välja kasvanud metoodiliselt küps programm. i-Ettevõte sisaldab muuhulgas ka kõiki Digidiagnostika elemente, mistõttu saavad kõik programmiga liituda soovivad tootmisettevõtted taotleda EAS digidiagnostika toetust.
Võtame EAS Digidiagnostika toetusest maksimumi ja loome koos innovatsiooni.
Seotud lood
Kile ja keskkonnasõbralik ühes lauses ei tundu just tavapärane kombinatsioon, kuid just sedaviisi on korraldanud oma tootmise Hiiumaa roheluses tegutsev Dagöplast. Ümbertöödeldud materjalidest kile tootmine on Dagöplasti DNA-s olnud alates ettevõtte loomisest 1998. aastal, viimastel aastatel on jõudsasti kasvanud biolaguneva ja komposteeruva kile valmistamise osakaal. Viimastes näeb ettevõtte juht Kulvo Pendra suurt potentsiaali. Oma äri veelgi jätkusuutlikumalt korraldamiseks on asunud Dagöplast EISi toel, meetme „Tootmisettevõtja ärimudeli muutmise toetus“ abil roheteekonnale.