• 27.02.18, 16:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Omapäi on Soome turule keeruline siseneda

Toiduainesektor vaatab palju Soome poole, aga omapäi on ühel ettevõttel sinna keeruline siseneda, ütles EASi ettevõtluse keskuse juht Tanel Rebane.
EASi ettevõtluse keskuse juht Tanel Rebane ja välisinvesteeringute keskuse direktor Allan Selirand.
  • EASi ettevõtluse keskuse juht Tanel Rebane ja välisinvesteeringute keskuse direktor Allan Selirand. Foto: Andres Haabu
Äripäev vestles EASi ettevõtluse keskuse juhi Tanel Rebasega ja välisinvesteeringute keskuse direktori Allan Selirannaga.
Leht tundis näiteks huvi selle vastu, et kui EAS suunab oma nõunike ressursi peamistele Eesti sihtturgudele, siis kas siinkohal pole tegemist lahtisest uksest sissemurdmisega.
"Peab olema ühte ja teist. Kuskil peab olema samm ees, teisal seal, kuhu ettevõtted tahavad minna. Hea indikatsioon on sihtturu seminarid, Soome omale tuleb kohale 150 ettevõtet. Meie võime mõelda, et Soome minek, mis see siis ära ei ole, aga ettevõttele võib seal olla probleeme maa ja ilm," kommenteeris Tanel Rebane.
"Erasektori kogemuse pealt võin öelda, et lihtsam on laieneda turgudele, kuhu pääseb ühe lennuga, kus ärikultuur on enam-vähem sarnane, nendeks on ikkagi Soome, Rootsi ja Saksamaa. Ja need on ka keskkonnad, mis on kõrgema hinnaklassiga toodetele avatud," lisas Allan Selirand.
"Toiduainesektor vaatab palju Soome poole, aga omapäi on ühel ettevõttel sinna keeruline siseneda. Eelmine aasta korraldasime saatkonnas ürituse, kus osalesid suursaadik, maaeluminister, Soome suurimate poekettide ostujuhid ja 20 Eesti ettevõtet. Riigi tasemel kohalolu, ettevõtete eelnev valideerimine, see kõik loeb ja aitab üle barjäärist, kus teine pool n-ö torugi ei võta," lisas Rebane.
Veel märkis Rebane, et samamoodi Suurbritannia ja Prantsusmaa öko- ja mahetoidutööstuse seminaril osalesid suurte kettide ostujuhid mõlemast riigist. "Osales 60 ettevõtet ja praegu saame öelda, et Heyday sai oma kaubaga eelmisel aastal jala maha 90 kaupluses Pariisis ja selle lähiümbruses."
Loe pikemat intervjuud Äripäevast
Autor: Kristjan Pruul, Äripäev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.02.25, 13:01
Elektritõstuk küsib sama töö eest vähem leiba
Mida põlvkond edasi, seda rohkem on elektrimootoriga tõstukil eeliseid sisepõlemismootoriga tõstuki ees.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele