Pakiautomaatide tootja Cleveron AS plaanib käesoleva aasta lõpuks 100 töötajani kasvada, ütles ettevõtte juht Arno Kütt intervjuus Äripäevale.

- Arno Kütt. Foto: Andras Kralla
„Palkame spetsialiste, IT-inimesi, insenere, projektijuhte. Eelmise aasta lõpus oli meil 45 töötajat, loodame aasta lõpuks 100 töötajani kasvada,“ ütles Kütt
intervjuus.
„Palgakasv on samuti tuntav, üleüldse on palkade kasv Eestis selgesti tuntav. Üks kalkulatsioon, mida ma olen teinud, on, et kui palgad kahekordistuvad ja sa siis ei suuda elujõuline olla, siis on midagi valesti,“ lisas ta.
Veel ütles Kütt, et Viljandis tegutsemine ei ole rist ja viletus. „Kaugus Tallinnast ei määra ka mitte kuidagi, kui meie turud on hoopis teisel pool ookeani. Pigem on probleem Eestiga. Lennuühendused ja muud logistilised probleemid,“ tõi ta välja kitsaskohad.
„Tööjõuga, jah, on Viljandis keerulisem. Kuna me vajame just tippspetsialiste ja kui me ka leiame sellise, kes on valmis Viljandisse tulema, siis tõenäoliselt tema pere teine pool, kes ka tihtipeale on tippspetsialist, tal on raske Viljandisse tööd leida,“ märkis Kütt ja lisas, et ühe lahendusena on ettevõte kaalunud võimalust, et firma kompenseeriks aasta jooksul selle Viljandisse koliva pere kulud. „Et inimene leiaks töö ega kaotaks aasta sissetulekut.“
Ka riik saaks Küti hinnangul abiks olla. „See on regionaalpoliitika osa. Kui tippspetsialist saab väljaspool Tallinna või Tartut tööd, siis üks meede võiks olla see, et riik aitab kompenseerida seda mingi perioodi. See ei ole midagi unikaalset. Maailmas selliseid asju tehakse,“ ütles Kütt.
Loe pikemat intervjuud Arno Kütiga
Äripäevast.
NB! Arno Kütt esineb 28. septembril Äripäeva korraldataval ja Eesti suurimal majanduskonverentsil Äriplaan 2018. Tutvu programmiga ja registreeri SIIN.
Autor: Marili Niidumaa, Äripäev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?