• 27.04.17, 15:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaitsetööstus ründab turgu

Eesti ettevõtted on edu saavutanud tarkade tehnoloogiate valdkonnas ja hübriid- ning asümeetrilise sõja tingimused on kohalikule kaitsetööstusele soodsad, kirjutab Eesti Kaitsetööstuse Liidu nõukogu esimees Kuldar Väärsi.
Kuldar Väärsi
  • Kuldar Väärsi
  • Foto: Raul Mee
Ambitsioon ja edu juhivad ettevõtted uute ja suuremate väljakutseteni. Eesti kaitsetööstus on viimaste aastate jooksul läbi teinud märkimisväärse arenguhüppe. Valdav osa Eesti Kaitsetööstuse Liidu ettevõtetest keskendub oma arenduses ja turunduses rahvusvahelistele turgudele ning seab eesmärgiks ekspordinumbrite kasvu. Kuid selle eesmärgi saavutamine ei ole väljakutseteta. Kas ja millised peaksid olema tugimehhanismid, mis soodustaksid Eesti kaitsetööstusel maailmas läbi lüüa?
Algatuseks võib ju küsida, kas see üldse on ühiskonna, st riigi ning maksumaksja mure, kuidas kaitsetööstus hakkama saab? Arvan, et on küll! Tugevam tööstus Eestis tähendab tugevamat majandust ning kõrgemaid sissetulekuid. Tugevam kaitsetööstus tähendab lisaks ka tugevamat riigikaitsest ja suuremat julgeolekut. Ühiskonnana ei saa me olla lihtsalt tarbijad, vaid peame ka panustama.
Hea näide on Detroit ja Michigan USAs, kus pärast majanduse ja autotööstuse kokku kukkumist on töötatud välja meetmete pakett (töötajate erialakoolitused, tarneahela analüüs ja loomine, personaliotsing, tootmispindade otsing), mis on suunatud investeeringute ja ettevõtluse regiooni toomisele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Loe pikemalt Äripäevast

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:39
Majandusekspert Valeria Kiisk: Eesti majandus vajab eksporti, kuid eksport vajab kindlat riskijuhtimist
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele