Saksa tööstusgigant Siemens ning Kanada lennukitootja Bombardier peavad läbirääkimisi, et ühendada oma rongiärid, teavad asjaga kursis olijad.
Kui äride liitmine teoks peaks saama, sünnib 16 miljardi suuruse käibega ettevõte, mis omakorda tähendab, et Hiina rongigigant CRRC saaks kõva konkurendi. Tõsi, CRRC aastane käive on kaks korda suurem.
Lisaks oleks Siemensi ja Bombardieri rongiäride ühendamine löök Prantsusmaa ettevõttele Alstom, keda on samuti seostatud Siemensi ja Bombardieri tehinguga. Reuters vahendab, et Alstomi jaoks võib ses valdkonnas mõnes mõttes isegi vesi ahjus olla, kuna rongibisnesis on ühinemised saanud pigem reegliks ning Alstomil pole praegu ühtegi head liitumisvarianti.
“Läbirääkimised käivad ning asjad on jõudnud üsna kaugele,” avaldas Reutersile üks allikas.
Kuuldused ronigäride ühendamisest lennutasid nii Siemensi kui Bombardieri aktsiat: Siemensi aktsia tõusis aegade tippu, 129,80 eurole, Bombardieri aktsia kerkis 6,7% võrra, 2,37 Kanada dollarini.
Probleemid paistavad
Kuigi kõnelused on seni edukad ning investoridki positiivselt meelestatud, näevad analüütikud liitumises ka raskusi. Siemensil tuleb ilmselt tegemist ametiühingute ning nende nõudmistega. Samuti võib eeldada, et konkurentsiamet vaeb küsimust pikalt.
Bombardieri suunalt võib aga oodata pigem tõrksat suhtumist sellesse, et too oma osa lõpuks Siemensile maha võiks müüa.
Kanada transpordiameti anonüümsust palunud ametnik ütles Reutersile, et Bombardieri asutajad tahavad kindlasti saada liitumise tulemusena sündinud ettevõttes kontrolli. Seega pole praegu kindel, missugune on liitumise tulemusena tekkinud ettevõtte struktuur.
Siemens ja Bombardier ei ole uudist kommenteerinud.
Autor: Äripäev.ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.