• 13.03.17, 08:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toidutööstuse salakari

Toiduainetööstuse ekspordikäibe kukkumise põhjus võib olla investeeringuvajadus, kirjutab Swedbanki toiduainetööstuse sektori juht Oliver Olt.
Oliver Olt
  • Oliver Olt Foto: Andra Rinderberg, Swedbank AS, personalispetsialist
Aastatel 2009–2014 kasvas Eesti toiduainetööstuse eksport jõudsalt. Ekspordikäive tõusis 347 miljonilt 591 miljonile eurole. Möödunud aasta lõpuks langes toiduainetööstuse ekspordikäive 519 miljonile eurole. Mis sellise kukkumise põhjustas?
Üks mõjutaja oli kindlasti Venemaa turu kadumine. Näiteks piimatööstuse eksport langes aastatel 2014–2016 koguni 119 korda – 16 miljonilt eurolt 134 000 eurole. Lisamõju annab toormehindade langus, kuid ka tootmismahud kahanevad sektoris juba teist aastat järjest. Meie naabrid ja Euroopa Liit tervikuna on aga samal perioodil mahtu hoopis suurendanud.
Töötleva tööstuse pronksmedalist
Toiduainetööstus moodustab ligikaudu 1,8% sisemajanduse kogutoodangust. Töötlevas tööstuses hoiab see puidu- ja metallitööstuse järel olulist kolmandat kohta. Toiduainetööstuse tähtsus tõuseb esile just kodumaise tooraine väärindamise kontekstis. Lisaks tavapärastele maitsvatele toodetele, mis meie toidulaual on, näeme kõik järjest rohkem tervislikkust rõhutavaid innovaatilisi tooteid. On need siis kasulikud bakterid, proteiinid, vitamiinid, kõrge lihasisaldus või muud valmistooted, mida osatakse hinnata ka Eesti piiridest tuhandete kilomeetrite kaugusel.
Loe pikemalt Äripäevast.
Autor: Oliver Olt, Swedbanki toiduainetööstuse sektori juht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele