• 21.02.17, 13:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kvaliteedijuhtimise standardeid ei tohi segamini ajada tootestandarditega

Kui tootestandardid määravad kindlaks nõuded, millele tooted ja teenused peavad vastama, siis kvaliteedijuhtimissüsteemi standardid fikseerivad nõuded heale juhtimistavale.
Süsteem sisaldab organisatsiooni struktuuri koos planeerimisega, protsessidega, ressurssidega ja dokumenteeritud teabega, mida kasutatakse kvaliteedi eesmärkide saavutamiseks.
  • Süsteem sisaldab organisatsiooni struktuuri koos planeerimisega, protsessidega, ressurssidega ja dokumenteeritud teabega, mida kasutatakse kvaliteedi eesmärkide saavutamiseks.
  • Foto: Raul Mee
Äripäeva poolt väljaantav Tootmise juhtimise käsiraamat on saanud uue peatüki, mis teeb täpse ülevaate kvaliteedijuhtimissüsteemist (KJS).
Kvaliteedijuhtimissüsteem on viis, kuidas organisatsioon juhib ja suunab tegevusi, mis on seotud (kas otseselt või kaudselt) tulemuste saavutamisega. Süsteem sisaldab organisatsiooni struktuuri koos planeerimisega, protsessidega, ressurssidega ja dokumenteeritud teabega, mida kasutatakse kvaliteedi eesmärkide saavutamiseks (näiteks selleks, et täita klientide ja huvipoolte nõudeid, parandada kvaliteedijuhtimissüsteemi või tooteid ja teenuseid).
Kvaliteedijuhtimissüsteemi standardeid ei tohi segi ajada tootestandarditega. Kui tootestandardid määravad kindlaks nõuded, millele tooted ja teenused peavad vastama, siis kvaliteedijuhtimissüsteemi standardid (eriti ISO 9001) fikseerivad nõuded heale juhtimistavale, et saavutada kvaliteet kindlale tootele või teenusele viitamata. Toote ja teenuse standardite, kvaliteedijuhtimissüsteemi standardite ja kvaliteedi parandamise meetodite kasutamise eesmärk on suurendada klientide rahulolu ja organisatsiooni konkurentsivõimet.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kvaliteedijuhtimissüsteem ei tohi luua liigset bürokraatiat, paberitööd või vähest paindlikkust. Samuti ei tohi kvaliteedijuhtimissüsteem olla rahaliseks koormaks. Kvaliteedijuhtimissüsteemi rakendamise ja elujõulisena hoidmisega seotud kulusid tuleb käsitleda kui investeeringut. Igal organisatsioonil on toimiv juhtimisstruktuur ja see peaks olema aluseks, millele ehitada kvaliteedijuhtimissüsteem.
Äripäeva poolt väljaantav Tootmise juhtimise käsiraamat on saanud uue peatüki "Kvaliteedijuhtimissüsteem ISO 9001:2015". Tutvu käsiraamatuga lähemalt SIIN.  
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:39
Majandusekspert Valeria Kiisk: Eesti majandus vajab eksporti, kuid eksport vajab kindlat riskijuhtimist
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele