Autotööstuses on praegu omapärane aeg - USA autoturg on tõenäoliselt saavutanud tipu, Euroopa üritab longates kriisieelsesse aega jõuda ning Hiina kasvu suhtes on teatud küsitavused. Viskame pilgu peale, mis seisus on USA ja Saksamaa turud ja sealsed suured autotootjad.

- Ford hoiatab stagneeruva või isegi langeva müügi eest koduturul USAs.
- Foto: EPA
USA
Ameerika Ühendriikide autoturg on mühinal kasvanud viimased kuus aastat ja tõusnud tagasi kriisieelse ajastu müüginumbriteni. Juulis müüdi 1,52 miljonit autot (kasv 0,7% võrreldes 2015. aastaga), mis teeb aastaseks müügitempoks 17,9 miljonit autot. Autotööstus ja analüütikud vaatavad just seda viimast numbrit.
Ometi otsustas Ford juuli viimasel nädalal hoiatada investoreid ja analüütikuid, et USA autoturg on jõudnud selle tsükli tippu ning selle aasta teises pooles peaks müük kahanema. 2017. aasta tuleb Fordi hinnangul tõenäoliselt nõrgem kui tänavu. Uudise peale kukkus Fordi aktsia 8%, mis oli autotootja viimase viie aasta halvim päev börsil.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Äripäev.ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Energiaturg on murdepunktis. Taastuvenergia kiire kasv, võrkude piiratud läbilaskevõime ja desünkroniseerumine Venemaa elektrisüsteemist on viinud Eesti energiasüsteemi Euroopa sagedusalasse ja tänu sellele oleme ettearvamatu naabri elektrisüsteemist sõltumatud. Samas peame koos naabrite Läti, Leedu ja Soomega hoidma energiasüsteemi toimimas ja panustama rohkem varustuskindluse tagamiseks. Tuleb mitte ainult rääkida muutustest, vaid ehitada süsteeme, mis on juhitavad ja mis võimaldavad ettevõtetel uues reaalsuses raha teenida, riske vähendada ja energiat targalt juhtida.