Kliendil ja tootjal on vastuolulised eesmärgid – klient tahab kiiret tarnet ja kõrget tarnekindlust, tootja aga vajab paindlikkust ning tahab varud ja kulud minimaalsed hoida.

- Näiteks Kalevi jaoks on suurimateks tarneahelaid puudutavateks probleemideks teiste seas ka tootmise seisakud ja kõrvalekalded.
- Foto: Erik Prozes
Selline eesmärkide erinevus muudab tarneahela planeerimise raskeks, kirjutab 3. mai Äripäev logistika rubriigis.
Konsultatsioonifirma OÜ Echo juhataja Viljar Moorits ütles, et kõige levinum viga tarneahelate töös on just see, et kõiki vastuolulisi protsesse ei ole mõõdikutega väga selgelt eesmärgistatud. "Selle tulemusel ei ole võimalik hinnata, kas tarneahela protsessid töötavad eesmärgipäraselt või mitte," märkis Moorits.
Teine suur probleem on Mooritsa hinnangul vähene koostöö. "Kliendi jaoks parema lahenduse leidmiseks peaksid tarneaehela osalised praegusest märksa tihedamat koostööd tegema,” märkis Moorits.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Äripäev.ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.