Oma tootega toiduaineturule sisenemine pole teab mis keeruline, arvavad väikefirmad, ent turule püsimajäämiseks tuleb pakkuda midagi, mis maitseb. Kuigi tootearenduses võib lähtuda isiklikust maitse-eelistusest või klientide arvamusest, annavad viimase lihvi tooraine hind ja kvaliteet.

- Toote laatadel tutvustamine on ettevõtja jaoks ajamahukas ettevõtmine, aga klientidelt saadud tagasiside mõttes kasulik.
- Foto: Julia-Maria Linna
Ökomaiuse tootmist Karli ja Linda maiustuste nime all alustas Katrin Seppa-Silmere 2009. aasta lõpul. Tooted said nime pere laste järgi, esimesed kaubad olid kolm erinevat müslišokolaadi. "Nii tootearendus kui ka turundamine on läinud väga lihtsalt ja valutult," märkis Seppa-Silmere.
Toodete maitse kujunemises mängis suurt rolli turul saada olev tooraine. Algusest peale on olnud eesmärk teha just mahedaid maiustusi. "Kuna olulisim tooraine, šokolaad ei ole eestimaine, siis vaatasin, et kõik muu – kaerahelbed, astelpajujahu, juur- ja puuviljad – oleks kohalikku päritolu,“ rääkis Seppa-Silmere.
Loe lähemalt portaalist
aripaev.ee.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Tea Taruste, Äripäeva kaasautor
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Steelhouse Group Estonia OÜ ja
1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.