Disainijuhi panust ettevõtte kasumisse on keeruline näha, kuid mida rohkem ettevõte disainerit usaldab, seda parem on tulemus.
- Maire Milder (Baltika juh.liige)
Meelis Milder (Baltika peadirektor) Foto: Andres Haabu
Häid tootedisainereid, rääkimata disainijuhtidest, on aga Eestis väga vähe, kirjutab 5. novembri Äripäev tööstuse rubriigis.
Mis üldse on disainijuhtimine, oli isegi Baltikal veel mõni aasta tagasi keeruline mõista, tunnistas ettevõtte brändingu koordinaator Karin Õun. "See ei ole disain asjade visuaalselt ilusaks tegemise mõistes - see ei ole joonistamine -, vaid see on äriline mõtteviis, tegeliku vajaduse leidmine ja lahenduste pakkumine,” ütles Õun. “Disainijuhtimine suunab küsima “miks?”, selle asemel, et küsida “kuidas?”,” lisas ta.
Baltika brändingu ja jaekontseptsioonide direktor Maire Milder täiendas, et disainijuhtimine on probleemile lähenemine kasutajakeskselt. “Esiteks tuleb mõista, mis on probleem ja teiseks, kuidas seda lahendada. Seejärel saab alles mõista, millist disainijuhtimist organisatsioon vajab,” kirjeldas Milder.
Pikemalt loe portaalist
aripaev.ee.
Autor: Liis Ilves, kaasautor
Seotud lood
Tallinna Lasnamäe Mehaanikakoolis on suurte muutuste aeg - käsil on inseneeria valdkonna õppekavade ja õpikeskkonna uuendamine ning uute õppekavade loomine. Juba järgmisel sügisel on põhikoolide lõpetajad oodatud õppima täiesti uutele, nelja-aastastele Inseneriakadeemia õppekavadele kahel õppesuunal: metallierialade hulka lisandub erialana “masintöötlustehnoloogiad” ja ehituserialade valikusse „hoone tehnosüsteemide tehnik“.