Eesti Toidutööstuse Liidu hinnangul vajab alkoholi reklaami- ja kättesaadavuspoliitika rahulikku keskustelu.

- Sirje Potisepp (Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhataja)
- Foto: Terje Lepp
"Toiduliit vaatab murelikkusega alkoholi- ja reklaamipoliitika üliemotsionaalseks muutunud arutelu, mis seab ohtu Eesti rahva tervise huvides olulise probleemi tegeliku lahendamise ning mille tulemus ei ole lõppkokkuvõttes kellegi huvides," teatas liit.
Minister Ossinovski tutvustas alles esmaspäeval eelnõud, mille seletuskiri ütleb, et koostamata on väljatöötamiskavatsus ja sellega seoses on tegemata seaduse nõuetest tulenevad Eesti-kesksed mõjuanalüüsid ning alternatiivsete lahenduste kaardistused, sest eelnõuga on kiire.
Ning eelnõuga on kiire, sest valitsuse tegevusplaanis on valitsus iseendale seadnud lühikese tähtaja. Iseenda teele seatud takistused ei tohiks olla piisavad põhjendused dialoogist ja tõendipõhisusest ning mõjuanalüüsidest loobumiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teeme Eesti toidutootjate nimel ettepaneku naasta kõikide asjassepuutuvate ettevõtlusliitudega ühise laua taha ning võtame ette valitsuse tegevusplaanis olnud elustiilireklaami teema, sõnastame konkreetse probleemi ja lahendame selle. Kui alternatiivsed lahendused puuduvad, siis läbi seadusmuudatuse, eemaldades inimesed ehk elustiili reklaamidest, ning taastame töörahu tootvas toidu- ja joogitööstuses.
Eesti hinnatud ja armastatud brändid, suurtööstused, suured tööandjad ja maksumaksjad väärivad õigust esitada oma seisukohad ja ettepanekud ning saada ärakuulatud. Me väärime parimat võimalikku poliitikat, mis põhineb mõistlikkusel, avalike ja erahuvide kaalumisel ning kõikide alternatiivide ammendamist enne majandus- ja isikuvabaduste kitsendamist seaduse tasandil.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.