Saku Õlletehase juhatuse esimehe Margus Kasteina hinnangul ootab ka tänavu Eesti õlleturgu paari protsendiline kahanemine.
„Arvestades aasta alguses toimuvat aktsiisitõusu ja kogu Euroopas nähtavat trendi õlleturu mõõduka languse suunas, prognoosin Eestiski mõneprotsendilist langust,“ ütles Kastein. Seega jääb Saku Õlletehasel langevale turule suurem osa tooteportfellist – 70% õlu ja 30% karastusjoogid.
Kuigi õllepruulimine jääb endiselt Saku Õlletehase põhitooteks otsib ettevõtte lahendusena kasvu ekspordimahus ja tooteportfelli laiendamist karastusjookide ning teiste lahjade alkohoolsete jookide osas peale õlle. „Viimase aasta suuremad kasvajad on toodete seas olnud vesi ja siider ja näeme lähiajal sama trendi jätkumist,“ kinnitas Kastein. „See tegevusmudel annab meile mõõduka stabiilse ja orgaanilise kasvu,“ lisas ta.
Saku Õlletehase peamised eksporditurud jäävad Euroopasse: Soome, Poola, teised Balti riigid ja Taani. 20 ekspordiriigi seas on ka Aasia ja Aafrika riike.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelmisel aastal suutis Saku Õlletehas liikuda tootmismahu ja käibega sarnases graafikus 2013. aastaga, mis oli tehase ajaloos rekordiline. Täpseid 2014. aasta majandustulemusi ettevõte veel avaldada ei saa, kuna emafirma Carlsberg on börsiettevõte.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Septembri alguses saatis Saku Õlletehas Lääne-Aafrikas asuvasse Sierra Leonesse teele õlut ja siidrit, ootel on veel tellimus Gambiast.
Saku Õlletehase juhatuse esimehe Margus Kasteina hinnangul on õlu Eestis juba täna kallis.
„Maailm liigub elektritarbimise suunas kiiremini kui kunagi varem – küsimus pole enam selles, kas, vaid selles, kuidas me seda teeme,“ ütles ABB Eesti sagedusmuundurite tehase inseneriosakonna juht Jaanus Karu Äripäeva raadio saates „Jätkusuutlik ja roheline“. Tema hinnangul kasvab elektritarbimine aastatel 2024–2034 enam kui kümme korda kiiremini kui teised energiaallikad. Aastaks 2050 on energiatarve hinnanguliselt 85% suurem kui praegu. See kasv tuleneb suuresti sellest, et elektrit kasutatakse järjest enam fossiilkütuste asemel – nii küttes kui ka transpordis,“ tõdes ta.