Magusatootja Kalevi emaettevõte Orkla teatas, et laiendab oma haaret Baltikumis ning soetab ettevõtte, millele kuulub muuhulgas ka Laima bränd.
Okla omandab tehingu käigus Läti investeerimisettevõttelt Nordic Partners ja Islandi fondilt BIL ehf. 100% Nordic Partners Foods Ltd ettevõtete aktsiatest.
Tehing peaks hinnanguliselt kahekordistama Orkla tegevusmahud Baltikumis, mis teeb firmast regiooni suurima toidukaupade tootja. Orkla poolt ostetavasse NP Food Groupi kuulub peale Laima brändi veel Staburadze, Gutta, Margiris ja Staburadzes Konditoreja.Orkla omab praegu juba Balti riikides sellised toiduainetööstuse ettevõtted nagu Spilva ja Latfood Lätis, Kalev ja Põltsamaa Felix Eestis ning Suslavicius-Felix Leedus. Nimetatud ettevõtetel on kaalukad turuosad maiustuste, valmistoidu ja ketšupi segmendis. “Me omame tugevaid juhtivatel turupositsioonidel olevaid kohalikke brände. Äsja omandatud ettevõtted sobituvad hästi Orkla strateegiasse ja tugevdavad ettevõtte positsiooni Läänemere piirkonnas veelgi,” ütles Orkla Confectionery & Snacksi divisjoni juhatuse esimees Christer Åberg.
„Enam kui 140-aastase ajalooga on Laima üks tugevamaid magusabrände Baltikumis. Laima ja teiste tugevate brändide ostmine on Orkla jaoks strateegiliselt tähtis ja tugevdab märkimisväärselt meie tegevust siin regioonis,“ lisas Orkla juht Peter A. Ruzicka.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tehingu lõpuleviimise peavad heaks kiitma Läti, Leedu ja Eesti konkurentsiametid. Vastastikusel kokkuleppel ostuhinda selles etapis ei avalikustata.
NP Foodsi käive ulatus mullu 77,1 miljoni euroni ja tegevuskasum oli 7,5 miljonit eurot. Ettevõttel on neli tehast Lätis ja üks Leedus. Kokku pakub firma tööd 1100 inimesele.
Orkla on juhtiv toiduainete ja esmatarbekaupade kontsern Põhjamaades ja Balti riikides, valitud turgudel Kesk-Euroopas, Venemaal ja Indias. Orkla aktsiad on noteeritud Oslo börsil Norras. 2013. aastal ulatus Orkla käive 33 miljardi Norra kroonini ja grupis töötas kokku ca 17 000 inimest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti magusatööstuse AS Kalev müük suurenes möödunud aastal 4% ning käive ligi 10%.
Steelhouse Group Estonia OÜ ja
1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.