2. oktoober 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Valmistoodete turgu suunavad tarbijate maitse-eelistused    

Eesti suurimad valmistoidu tootjate Salvesti, Põltsamaa Felixi ja Mamma sõnul valmivad valmistoitude retseptid ja uudistooted vastavalt tarbijate soovidele.

Salvesti turundusdirektori Ain Nõlvaku sõnul on nende valmistoitude retseptid koostatud traditsiooniliste roogade retseptide põhjal.

„Oleme aluseks võtnud tarbijate soovid ja tehnoloogilised võimalused ning järginud ka erinevate perioodide toidutrende. Viimase kümne aasta jooksul oleme vähendanud rasva, soola, lisaainete  ja vürtside hulka roogades,“ lisas Nõlvak.

Felixi tootearendus algab turundusdirektor Marek Viiloli sõnul  turutrendide vaatlemisest ja tarbijate vajaduste välja selgitamisest.

„Tarbijatele on aina olulisemad ökoloogiliselt puhtad toiduained ja nende kasutamine. Eelistatakse tooteid, milles pole kasutatud säilitus- ega lisaaineid. Just neist põhimõtetest lähtuvalt oleme teinud muudatusi senistes retseptuurides ja toonud turule uusi tooteid. Nii muutsime 2011. aastal suppide retsepte ning hakkasime kasutama ilma naatriumglutamaadi ja muude lisaaineteta puljongeid.“

Viiloli sõnul on tarbijatele oluline ka mugavus, lihtsus ja käepärasus. „Inimesed ei soovi toidu tegemisele liialt aega kulutada ning otsivad uusi lahendusi toodete ja pakendite osas. Heaks tänapäevase tootearenduse näiteks on Felixi Buffee supid, mis on pakendatud mugavasse tetrapakki, mida on hea hoiustada ja transportida ning mille ettevalmistamiseks pole vaja eriti vaeva näha – valada vaid kaussi ja soojendada,“ kommenteeris Viilol. 

Felixi turundusdirektori hinnangul on kõige populaarsemad valmistoidud klassikalised supid – seljanka, borš, rassolnik. „Nooremate inimeste maitse-eelistustes on märgata muudatusi. Nad on valmis proovima midagi uut, mida näitab hästi ka Buffee tomatipüreesuppide ja kõrvitsa-parmesanipüreesuppide edu,“ lisas ta.

Saarionen Eesti arendus- ja kvaliteedijuht Merje Kipsi sõnul on tarbijate eelistustes näha muudatusi.

„Kümme aastat tagasi olid valmistoitude seas populaarsed salatid, täna eelistavad tarbijad pigem võileibu ja erinevate köökide maitseid,“ sõnas ta. 

 

Autor: Toostusuudised. ee

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077