Autor: Tanel Raig • 28. juuni 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Värska Vesi: Peterburi turu perspektiiv on võimas

ASi Värska Vesi toodangus on ekspordi osakaal kasvanud 20%ni. Ettevõtte juhatuse esimehe Urmas Jõgeva kinnitusel on iseäranis suur perspektiiv Peterburi turul.

Intervjuu Urmas Jõgevaga.

Kui palju läheb Värska Vesi toodangust ekspordiks? Kas mahud on eelmise aastaga võrreldes kasvanud või kahanenud?

2011. aastal eksporditi AS Värska Vesi toodangust 16 protsenti ja tänavu on eksport tõusnud 20 protsendini.

Värska Vesi oli eelmisel hooajal Euroopas tipptasemel mängiva Peterburi käsipalliklubi sponsor. Millised olid selle turundusprojekti tulemused - kas Värska Originaal saavutas oodatud tuntuse Venemaal või mõnel teisel välisturul?

Koostöö käsipalliklubiga oli tulus. See on aidanud Värska tuntust Venemaal suurendada – oleme saanud juurde sealseid kontakte ja meiega on koostöö tegemiseks ühendust võetud. Nii et huvi Värska vastu on kasvanud. Läheb aega, et see hakkaks mõju avaldama ka müüginumbritele, selleks tuleb varuda kannatust.

Kas pürgimine Venemaa turule ja koostöö Venemaa käsipalliklubiga jätkub?

Töö Venemaa ekspordi suunal käib pidevalt, see on meile väga tähtis turg. Ainuüksi Peterburi turu perspektiiv on võimas, arvestades sealse ostjaskonna suurust ja meie tehase lähedust nendele.

Käsipalliklubiga oleme samuti valmis koostööd jätkama, nad tulevad juulis Põlvasse laagrisse ja siis teeme täpsed kokkulepped.

Viimase poole aasta sisse on jäänud teade A Le Coqi investeeringust mineraalvee sektorisse (osalus Verska Mineraalvee OÜsse) ja mineraalvee tootmise alustamisest Häädemeestel OÜ Keisri Köök poolt. Miks on järsult kasvanud huvi mineraalvee tootmise vastu?

Pudeldatud mineraalvee tarbimine kasvab aasta-aastalt ja eks see tekitab huvi veetootmise vastu. Mainitud ettevõtete puhul ei ole aga tegu täiesti uute tulijatega, pigem on omanikuvahetuse tulemusena tootmist arendatud või taastatud. Mõlemas kohas on varem vett villitud.

Päris uute tulijatena lisandub Eesti turule pigem välismaiseid tootjaid, kes üritavad siinsel turul kanda kinnitada.

Millega loodab Värska vesi uutest konkurentidest eristuda ja olla nendega võrreldes edukam?

Uus klaaspudelitesse villimisliin on kindlasti meie trumbiks. Tänase seisuga on AS Värska Vesi ainus kodumaine tootja, kes villib mineraalvett klaaspudelitesse.

Värska Originaali eristab konkurentidest ka pikk ajalugu. Värska Vee tehas töötab 1973. aastast ja üks tänane töötaja on meil tööl olnud kõige esimesest päevast alates. Võime julgelt rääkida pea 40-aastasest mineraalvee tootmise kogemusest. Samas ulatub mineraalvee villimise traditsioon Värskas veelgi kaugemale – 1936. aastasse. Igatahes on Värska Vesi Eesti vanim loodusliku mineraalvee tootja.

Miks on klaaspudelis mineraalvesi parem kui plastpudelis või on see puhtalt turunduslik samm, mis rõhub nostalgiale?

Klaaspudeli eeliseks on, et Värska loodusliku mineraalvee maitseomadused säilivad selles mõnevõrra paremini kui plastpudelis, sest klaas hoiab süsihappegaasi paremini kinni. Plastpudelist lendub gaasi rohkem, kuid plastpudeli eeliseks on jällegi tema kerge kaal, mistõttu seda on kergem transportida. Nii et mõlemal pudelil on omad eelised.

On tõsi, et tahtsime Värska Originaali klaaspudelisse villimisega veidi nostalgiat tekitada ja viidata tagasi Värska Vee ajaloole. Mineraalvee klaaspudelisse villimise traditsioon ulatub Värskas 1936. aastasse. Neid tootjaid ei ole Eestis palju, kes saavad viidata nii pikale ajaloole.

Klaaspudeli turuletoomise otsuse juures ei olnud aga nostalgia peamine. Otsuse tingis ikkagi reaalne turunõudlus klaaspudelis mineraalvee järele. Restoranid, kohvikud ja catering-firmad tahaksid pakkuda kodumaist mineraalvett, aga kõik tootjad villivad plastpudelisse, mida toitlustusasutused üldiselt ei pea sobivaks lauale panna. Uue klaasiliiniga suudab Värska täita nõudluse kodumaise klaaspudelisse villitud vee järele.

Mida on Värska Vesi viimase paari aasta jooksul teinud efektiivsuse tõstmiseks?

Viimase kolme aastaga oleme investeerinud EASi ja pankade abiga tootmise kaasajastamisse 4,5 miljonit eurot. Paigaldasime uue plastpudelite villimisliini, juurde on ehitatud 2200 ruutmeetrit laopinda, rajasime veetöötlussõlme ning rekonstrueerisime katlamaja. Kõik need investeeringud on ettevõtte efektiivsust oluliselt suurendanud. Näiteks, kui vana plastpudeliliin villis tunnis 3000 pudelit, siis 2010. aastal tööd alustanud liin villib sama ajaga 9000 pudelit. Seejuures läks vana liini töös hoidmiseks tarvis rohkem operaatoreid. Efektiivsus on igatahes kasvanud.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077