• 30.01.12, 15:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BLRT ehitas järjekordse gaasipraami

Lääne-Norras tuli liinile BLRT Grupi ehitatud gaasi jõul töötav praam Edøyfjord.
Uus praam teenindab Edøya-Sandvika liini Smølas, Nordmøre ringkonnas. Fiskerstrand BLRT ühisettevõte ehitas praami Norra transpordiettevõttele Fjord1. Projekteerimistööd teostas samuti ühisettevõte  - Multi Maritime AS (Førde, Norra). Kere ja lõppehituseelsed tööd teostas Western Baltija Shipbuilding (Klaipeda, Leedu), lõppehitus ja katsetused viidi läbi Fiskerstrand Verft AS-is (Ålesund, Norra).
„Uus praam on järjekordne tõestus, et meie kontsern on võimeline ehitama keskkonnasõbralikke laevu alates projekti väljatöötamisest  ning  dokumentatsiooni vormistamisest lõpetades ehitamisega „võtmed kätte“ põhimõttel,“ rõhutas kontserni juhatuse esimees Fjodor Berman. „Turutrendid annavad põhjust uskuda, et tulevik on just selliste praamide päralt. Loodan, et vajalik infrastruktuur areneb aktiivselt ka Baltimaades ja meil tekib võimalus ehitada selline praam ka Eesti jaoks,“ lisas ta.
Praami pikkus on 66,4 m, suurim laius 13,6 m, mahutavus – 50 autot või 4 veoautot koos reisijate autodega. Praam võtab pardale 146 reisijat, kaasa arvatud meeskond. Praam on ehitatud vastavalt Det Norske Veritase klassile, selle kogumahutavus on 1634 tonni. Laeval on kaks Caterpillar mootorit, mis mõlemad   käitavad oma Schottel asimuutkäiturit. Praam arendab ekspluatatsioonikiirust 11-12 sõlme. Uus praam võib käia ka avamerel Euroopa Liidu C kaubanduspiirkonnas.
Fiskerstrand BLRT AS on Norras 2007. aastal registreeritud ühisettevõtte, millest  50%  kuulub Fiskerstrand Verft-ile (Ålesund, Norra) ja 50%Western Shipyard-ile (Klaipeda, Leedu). Western Shipyard kuulub kontserni BLRT Grupp. Fjord1 on Norra üks suuremaid transpordiettevõtteid, mis opereerib praame, reisi- ja ekspresslaevu, busse ning tegeleb turismiga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 16:55
Tööstusettevõtete kohvihommik: kuidas riskideta kasvada?
Statistikaameti andmetel vähenes esimesel poolaastal kaupade eksport 11%, mida põhjustas töötleva tööstuse ja kütuste väljaveo langus, samuti rahvusvaheliste kaubaturgude nõrk nõudlus ja geopoliitilised pinged. Kuigi olukord on keeruline, prognoosivad eksperdid majanduse kasvu ja ettevõtjatel on võimalus laiendada ärimahtusid uute koostööpartnerite kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele