Tööstusettevõtete hinnangul kasvavad nende energiakulud järgmisel aastal kuni kolmandiku võrra. Ettevõtted on asunud investeerima energiasäästlikku valgustusse ja teevad energiaauditeid.
ASi Kunda Nordic Tsemenet tegevdirektor Meelis Einstein ütles, et järgmisel aastal kasvavad ettevõtte energiakulud 10-25%. Koos spetsialistidega viidi tänavu ettevõttes läbi ka tootmisprotsesside audit, kus oli pearõhk energia kasutusel. Auditi põhjal koostatud tegevuskava hakatakse ellu viima järgmisel aastal. Tänavu on kunda Nordic Tsemenet energiakulu vähendamisse investeerinud umbes 400 000 eurot.
ASi Tartu Maja Betoontooted juhataja Jaan Luts prognoosib järgmise aasta energiakulude kasvuks 20%. Kulude vähendamiseks on ettevõte investeerinud energiasäästlikumasse valgustusse 40 000 eurot.
Energiaauditi plaanib läbi viia ka Põltsamaa Felix, kelle senine suurim investeering energiasäästu on olnud paari aasta tagune ligi miljoni euro paigutamine automaatse põlevkivikatlamaja ehitamisse.
Seotud lood
Kui maailma tööstussektor võtab energia säästmiseks kiiresti üle kasutusel olevate parimate tehnoloogiate praktikad, on 2030. aastaks saavutatud rahaline kokkuhoid ligikaudu 365 miljardit dollarit aastas.
Lõuna-Eesti suurima elektritarbija ASi Grüne Fee Eesti juhatuse esimees Raivo Külasepp rääkis videointervjuus Äripäeva seminaril "Kuidas vähendada energiakulu tootmises?" ettevõtte kogemusest ise elektri- ja soojusenergiat toota.
Metallitööstuse ArcelorMittal Tallinn peadirektor Argo Aavik ütles, et ettevõte ei plaani järgmiseks aastaks energiakuludes muutusi. Kulutaseme hoidmiseks on ettevõte tänavu investeerinud ligikaudu 150 000 eurot ning jätkab energiakulude optimeermist tuleval aastal.
Järgmise aasta veebruaris valmib ASil Matek uus tehas, kus tegevdirektori Sven Matsi väitel väheneb küttekulu 35% ja valgustuskulu 20%.
Pakendivaldkond on majanduse peegel, sest pakendite tellimuste maht näitab selgelt, kuidas läheb ettevõtetel toidu-, elektroonika-, mööbli- või keemiatööstuses. Multipakend Tootmine OÜ tegevjuht Mihhail Tšernjak nendib, et ajad pole lihtsad, kuid tänu heale partnerlusele pikaajalistele klientidega saadakse hakkama ka keerulisematel perioodidel.