ABB kirjutas täna KredExiga elektriautode kiirlaadimisvõrgustiku ja operaatorteenuse lepingu, mille maksumus on 6,6 miljonit eurot.
Lepingu järgi kohustub ABB 2012. aasta lõpuks Eestisse rajama elektriautode kiirlaadimisvõrgustiku. ABB Balti riikide juhi Bo Henrikssoni ütles, et elektriautode laadimine ei ole uus asi, kuid väljakutse on tema sõnul kiirlaadimine. "Et inimesed ei peaks öö läbi elektrit tankima, et kuhugi sõita, ja saaksid elektriautosid tankida nagu muu kütusega sõitvaid autosid," märkis Henriksson. Ta lisas, et kümne aasta pärast on elektriautosid ehk rohkemgi kui praeguste kütustega sõitvaid autosid.
Henrikssoni sõnul on elektriautode kiirlaadimistehnoloogia alles uus valdkond, kuid tema kinnitusel muutub see valdkond strateegiliseks ärisuunaks ka ABBs. "Usun, et oleme andnud selle projektiga stardipaugu," ütles Henriksson.
Ligi 200 kiirlaadimispunktiga võrgustik peab olema valmis 2012. aasta lõpuks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
KredExi elektriautode kiirlaadimisvõrgu ja operaatorteenuse hankel osutus edukaks ABB pakkumus maksumusega 6,6 miljonit eurot.
Eesti energiasüsteem seisab teelahkmel, kus ühelt poolt on surve vähendada kasvuhoonegaaside emissioone ning teisalt tagada varustuskindlus ja konkurentsivõime rahvusvahelisel turul. Taastuvenergia areng on vältimatu samm, kuid seda saadab küsimus: kas meie sõltuvus välismaistest tehnoloogiatest ei suurene veelgi? Paneelid, inverterid ja akud vajavad materjale ning tootmisvõimsusi, mida Euroopas napib. Samas pakub taastuvenergia mitmeid strateegilisi eeliseid.