Keskkonnaministri otsus on mõistlik ja ratsionaalne, arvestades niigi kõrgete vedelkütuste hindadega Eestis ja maailma turul, kommenteeris kütusefirma Saurix Petroleumi kõrgema väävlisisaldusega vedelkütuse müügi lubamist.
Tänane Äripäev kirjutas, et Reformierakonda kuuluv keskkonnaminister Jaanus Tamkivi muutis läinud aasta lõpus oma kaks nädalat varem allkirjastatud määruse ja lõdvendas vedelkütuste väävlisisalduse piirnorme.
"Erimärgistatud diislikütus (väävlisisaldus 10 mg/kg) on keskmiselt 0,0192 eurot (0,30 krooni) liitri kohta kallim võrreldes erimärgistatud kerge kütteõliga. Sellest tingituna toob ainult erimärgistatud diislikütuse tarbimise lubamine kaasa hinnatõusu, mis väljendub kütte- ja veokuludes," selgitas Saurix Petroleum. Nende väitel otsustas keskkonnaminister Euroopa Liidu direktiivile tuginedes pikendada erimärgistatud kerge kütteõli kasutamist kuni 31.12.2011, et viivitada hinnatõusuga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sarnaselt teiste suurte vedelkütuste importijatega hangib 15 aastat Eesti vedelkütuseturul tegutsenud AS Saurix Petroleum vedelkütuseid põhiliselt Valgevenest, Venemaalt, Kasahstanist, Türkmenistanist jm.
Saurix Petroleumi suurimad kliendid on näiteks AS Eesti Raudtee, AS Saaremaa Laevakompanii, AS Tallink, AS Tallinna Küte jne.Vedelkütuste tarbijad eelistasid kuni käesoleva ajani kasutada peamiselt erimärgistatud kerget kütteõli (väävlisisaldus 1000 mg/kg), märkis Saurix Petroleum.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänavu 30. tegutsemisaastat tähistav pereettevõte
Tammer OÜ tõenäoliselt ehitus- ja laevatööstuses tutvustamist ei vaja. Ettevõtte arengut on algusest peale vedanud strateegilised investeeringud innovatsiooni, tootearendusse ja töötajatesse, mis on loonud võimaluse koos muutuvate turgude ja tehnoloogiatega kasvada. Kuidas aga sai kohalikust väikefirmast Põhjamaade suurim projektipõhine metallustevalmistaja, mis ekspordib 90% oma toodangust?