Soome reisilaevaehitajatel on keerulised ajad ja kui jõustub halvim stsenaariumi, võib jääda töötuks mõni tuhat reisilaeva ehitajat, ütles BLRT suhtekorraldaja Anu Hallik-Jürgenstein.
BLRT ehitab kuni sajameetriseid laevu ja seega suurte reisilaevade ehitajaile osaks saanud mõõn neid ei puuduta. "Seal, kus meie tegutseme, ei ole suurt langust. Aga suuremate reisilaevade osas on praegu suhteliselt kehva seis ja pole välistatud, et Soomes mõni reisilaeva tehas ka uksed kinni paneb," ütles Hallik-Jürgenstein.
Eriti ohustatud on tema sõnul Viking Line'i tellimust ootav Viking Line'i ja Raumas tegutsev laevaehitustehas. Kui need tehased enam uusi tellimusi peale ei saa, võib töö kaotada mitu tuhat töötajat.
Hallik-Jürgensteini hinnangul on reisilaeva ehitusse tulnud kriis viiteajaga. "Kui teistel oli kriis käes, siis laevaehituses seda ei paistnud. Nüüd on see kohale jõudnud," väitis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
igus kui tuntud masinaehituslike komponentide tarnija on jõudsalt edasi arendanud võimekust robotlahenduste osas. Lineaarrobotite puhul pakutakse reeglina standardlahendusi, milleks on käigupikkused mõõtudes 2000 x 2000 x 1000 mm. Kuid siis esitas huvitava väljakutse ettevõte Metaprint, kes vajas rätsepalahendust tööalaga 4700 x 2600 x 900 mm.