Soome reisilaevaehitajatel on keerulised ajad ja kui jõustub halvim stsenaariumi, võib jääda töötuks mõni tuhat reisilaeva ehitajat, ütles BLRT suhtekorraldaja Anu Hallik-Jürgenstein.
BLRT ehitab kuni sajameetriseid laevu ja seega suurte reisilaevade ehitajaile osaks saanud mõõn neid ei puuduta. "Seal, kus meie tegutseme, ei ole suurt langust. Aga suuremate reisilaevade osas on praegu suhteliselt kehva seis ja pole välistatud, et Soomes mõni reisilaeva tehas ka uksed kinni paneb," ütles Hallik-Jürgenstein.
Eriti ohustatud on tema sõnul Viking Line'i tellimust ootav Viking Line'i ja Raumas tegutsev laevaehitustehas. Kui need tehased enam uusi tellimusi peale ei saa, võib töö kaotada mitu tuhat töötajat.
Hallik-Jürgensteini hinnangul on reisilaeva ehitusse tulnud kriis viiteajaga. "Kui teistel oli kriis käes, siis laevaehituses seda ei paistnud. Nüüd on see kohale jõudnud," väitis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti tööstus seisab silmitsi väljakutsega, mille mõju ulatub pea igasse sektorisse – oma valdkonna tõelisi spetsialiste ning oskustöölisi lihtsalt ei jätku. Hansavest ühendab juba aastaid tööjõupuuduses vaevlevad Eesti ettevõtteid ja kolmandatest riikidest pärit spetsialiste ning on värbamises sammu kaugemale astunud – appi on tulnud tehisintellekt, millel on igapäevatöös kanda suur ja oluline roll.