Hollandi ettevõtja Martinus Kuppens kavatseb Saaremaale Roomassaarde rajada veokirehvide purustamise tehase, mille aastane tootmismaht on 20 000 tonni ehk 2,8 miljonit sõiduauto rehvi aastas.
Rehvide purustamisel tekkivast materjalist on 80% kummigraanulid, 15% metall ja 5% tekstiil, mis läheb taaskasutusse, kirjutas Oma Saar. Näiteks kummigraanulitest toodetakse spordiväljakute ja staadionide jaoks kummimatte, metall läheb ümbersulatamisele ja tekstiil taaskasutusse tekstiili- ja plastitööstusse.
Konsultatsioonifirma Consultare OÜ koostatud detailplaneeringu keskkonnamõju eelhinnangust selgub, et tehas hakkab purustama rehve, mis on eelpurustatud vastavates tehastes Saksamaal ja Belgias ning laevaga Roomassaarde toodud.
Eesti rehviliidu andmetel tekib Eestis aastas kuni 9000 tonni kasutatud rehve (sh ka traktorite ja veoautode rehvid).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Energiaturg on murdepunktis. Taastuvenergia kiire kasv, võrkude piiratud läbilaskevõime ja desünkroniseerumine Venemaa elektrisüsteemist on viinud Eesti energiasüsteemi Euroopa sagedusalasse ja tänu sellele oleme ettearvamatu naabri elektrisüsteemist sõltumatud. Samas peame koos naabrite Läti, Leedu ja Soomega hoidma energiasüsteemi toimimas ja panustama rohkem varustuskindluse tagamiseks. Tuleb mitte ainult rääkida muutustest, vaid ehitada süsteeme, mis on juhitavad ja mis võimaldavad ettevõtetel uues reaalsuses raha teenida, riske vähendada ja energiat targalt juhtida.