Hollandi ettevõtja Martinus Kuppens kavatseb Saaremaale Roomassaarde rajada veokirehvide purustamise tehase, mille aastane tootmismaht on 20 000 tonni ehk 2,8 miljonit sõiduauto rehvi aastas.
Rehvide purustamisel tekkivast materjalist on 80% kummigraanulid, 15% metall ja 5% tekstiil, mis läheb taaskasutusse, kirjutas Oma Saar. Näiteks kummigraanulitest toodetakse spordiväljakute ja staadionide jaoks kummimatte, metall läheb ümbersulatamisele ja tekstiil taaskasutusse tekstiili- ja plastitööstusse.
Konsultatsioonifirma Consultare OÜ koostatud detailplaneeringu keskkonnamõju eelhinnangust selgub, et tehas hakkab purustama rehve, mis on eelpurustatud vastavates tehastes Saksamaal ja Belgias ning laevaga Roomassaarde toodud.
Eesti rehviliidu andmetel tekib Eestis aastas kuni 9000 tonni kasutatud rehve (sh ka traktorite ja veoautode rehvid).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Tänavu 30. tegutsemisaastat tähistav pereettevõte
Tammer OÜ tõenäoliselt ehitus- ja laevatööstuses tutvustamist ei vaja. Ettevõtte arengut on algusest peale vedanud strateegilised investeeringud innovatsiooni, tootearendusse ja töötajatesse, mis on loonud võimaluse koos muutuvate turgude ja tehnoloogiatega kasvada. Kuidas aga sai kohalikust väikefirmast Põhjamaade suurim projektipõhine metallustevalmistaja, mis ekspordib 90% oma toodangust?