Hollandi ettevõtja Martinus Kuppens kavatseb Saaremaale Roomassaarde rajada veokirehvide purustamise tehase, mille aastane tootmismaht on 20 000 tonni ehk 2,8 miljonit sõiduauto rehvi aastas.
Rehvide purustamisel tekkivast materjalist on 80% kummigraanulid, 15% metall ja 5% tekstiil, mis läheb taaskasutusse, kirjutas Oma Saar. Näiteks kummigraanulitest toodetakse spordiväljakute ja staadionide jaoks kummimatte, metall läheb ümbersulatamisele ja tekstiil taaskasutusse tekstiili- ja plastitööstusse.
Konsultatsioonifirma Consultare OÜ koostatud detailplaneeringu keskkonnamõju eelhinnangust selgub, et tehas hakkab purustama rehve, mis on eelpurustatud vastavates tehastes Saksamaal ja Belgias ning laevaga Roomassaarde toodud.
Eesti rehviliidu andmetel tekib Eestis aastas kuni 9000 tonni kasutatud rehve (sh ka traktorite ja veoautode rehvid).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Edelaraudtee, Go Tracki, Instry, Saksa Automaatika ja Siemensi koostöö on toonud Eesti raudteetaristusse märgatava uuenduslaine. Ühiseks eesmärgiks oli vananenud süsteemide väljavahetamine digitaalse vastu, et suurendada tõhusust, paindlikkust ja tulevikukindlust raudteel. Eesti inseneride kogukond lõi ohutustoote, millel on ametlik akrediteering teiste riikide sõltumatute ohutushindajate poolt.