Ehkki Valio Eesti suutis mullu tootmismahtu 8% kasvatada, langes ettevõtte käive 2008. aastaga võrreldes 14%, rääkis Valio Eesti tegevdirektor Kari Finska.
"Lõplik majandusaastaaruanne on meil veel koostamisel, seega täpseid numbreid tulemuse kohta on pisut vara avaldada. Küll aga võib öelda, et 2009. aasta lõpetasime väikese miinusega, kuid arvestades üldisi majandusolusid, võib tulemusega rahule jääda," kommenteeris Finska.
Mahtude kasvu taga on eelkõige 26%line juustu ekspordi kasv, täpsustas tegevdirektor. "Huvitava faktina võiks välja tuua, et müüsime eelmisel aastal esimese koguse juustu USAsse," sõnas ta.
Lisaks ekspordi arendamisele kasvatas Valio turuosa ka Eestis, seda nii värskete piimatoodete kui juustude lõikes. "Nii olime 2009. aasta lõpuks kasvatanud oma turuosa juustudes 18%-le, aastatagusega võrreldes tähendab see kahekordset tõusu," ütles Finska.
Valio jätkas mullu investeeringutega samas suurusjärgus kui varasematel aastatel. 2009. aasta investeeringud ulatusid kokku 57 miljoni kroonini. Üheks suuremaks projektiks oli Võru juustutehase reoveesüsteemi uuendamine, mis muutis tootmisprotsessi keskkonnasõbralikumaks.
Piimatoodete hindade kohta Finska ühemõttelist vastust ei andnud. "Kui rääkida kilepiima hinnast, siis tõepoolest on eelmise sügise "piimasõja" madalseisuga võrreldes tarbijale hind tõusnud. Kui aga vaadata muid kategooriaid, näiteks juustu või jogurtit, hinnatõusust rääkida ei saa," selgitas ta.
Küsimusele, kui suurt mõju avaldavad siinsetele piimatööstustele Lätist ja Leedust imporditavad piimatooted, vastas Finska: "Täna mõjutab kohalikke tööstusi piimatoodete impordist enam toorpiima eksport. Kuna Leedu tööstustel on toorpiima puudu, tekitavad nad nõudlust Eestis. See omakorda viib Eesti toorpiimahinna piimatoodete turuhinnaga võrreldes ebaproportsionaalselt kõrgeks."
2010. aasta kohta ütles Finska, et see tuleb piimatööstustele kindlasti raskem kui möödunud aasta. "Kui eelmine aasta oli masu algus, siis nüüd on masu käes. Valiole on aasta alanud uute kulukärbete ja restruktureerimisega. Pärast neid muudatusi oleme tugevamad kui kunagi varem ja valmis majanduse tõusufaasiks," sõnas ta.
Seotud lood
2009. aasta 9 kuu jooksul on Valio Eesti kasvatanud oma müügimahte kokku 10%, vaatamata sellele võib ettevõte sel aastal lõpetada kahjumiga.
Sel nädalal Põltsamaa juustutööstuse 100. sünnipäeva tähistanud E-Piim müüs mullu toodangut 500 miljoni krooni eest, mille juures kujunes kasumiks ligikaudu 3 miljonit krooni, rääkis Äripäevale piimatööstuse juht Jaanus Murakas.
Meie ekspordimahud kasvasid mullu 15%, suurem osa kasvust tuli Venemaalt ja Itaaliast, märkis Valio Eesti ekspordidirektor Elar Ollik.
Piimatööstuse lipulaev Tere AS müüs eelmisel aastal toodangut 1,425 miljardi krooni eest, mis jäi 2008. aasta 1,472 miljardi kroonisele käibele alla.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
“Kui regulatiivsed piirangud muutuvad liiga keeruliseks, kaalume tootmise viimist Eestist välja”
Tagasi Tööstusuudised esilehele