Soome metsatööstuse toodang ja puidutööstus
vähenevad jätkuvalt ka lähiaastatel, ennustab Metsauuringukeskus (Metla), jõudes
tagasi 1990. aastate mahuni.
Puidu kasutus kahaneb Metla hinnangul 2020. aastaks kolmandiku võrra, mille üheks põhjuseks on ajalehtede populaarsuse järsk kahanemine.
Elektrooniliste kanalite populaarsuse kasv mõjutab paberitoodete kasutamist üha jõulisemalt. Trükimeedia kahanemine USAs ja Lääne-Euroopas on nõrgendanud eriti ajalehepaberi nõudlust. Mõju ulatub ka büroo- ja ajakirjapaberini.
Metla ennustab, et Soome metsatööstuse toodang ja puidutööstus on 2020. aastal tagasi 1990. aastate tasemel. 2007. aastaga võrreldes kahaneb paberitööstuse toodang kolmandiku ja puidutoodang viiendiku võrra.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Halbu uudiseid toob juurde nõudluse ja pakkumise vahekord rahvusvahelisel turul, kliimamuutus, taastuvenergiat toetav poliitika ja ühiskonna tegevusalade ja väärtuste muutus.
Oma mõju on ka majandussurutisel.
Soome paberitööstus kannatab nõudluse vähenemise all tugevamalt kui konkurentriigid.
Metsatööstusele annavad lootust biokütuste tootmine koos tselluloosi ja paberiga ning elektri ja soojuse tootmine. Puidul põhinevale elektri- ja soojatootmisele ennustas Metla lähiaastateks tugevat kasvu.
Seotud lood
Soome metsa- ja puidutööstuse toodang
kahaneb sel ja järgmisel aastal tugevalt, prognoosis sealne Metsäntutkimuslaitos
(metsauurimiskeskus - toim). Tööstusharus kaob veel tänavu 6000 töökohta.
Metsauuringukeskus näeb Soome metsatööstuse
tulevikku äärmuslikes värvides, nentis firma Metsäteollisuus.
Ehkki palki veel ostetakse, surus olematu
nõudlus paberipuidu hinna küttepuudega samale tasemele. Tuleval aastal võivad
Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) raiemahud nõudluse kadumise tõttu
väheneda.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?