Kas Gazprom valmistus juba varakult
Euroopat gaasita jätma? küsis raadiojaama Ehho Moskvõ peatoimetaja esimene
asetäitja Vladimir Varfolomejev oma veebipäevikus.
Mees juhtis oma eileõhtuses sissekandes tähelepanu kahele faktile. Esiteks, Financial Times kirjutas eile, et Euroopa Komisjon kahtlustab Gazpromi gaasiventiili kinnikeeramise kavandamises, kuna ettevõtte esindajad külastasid juba möödunud aasta detsembris paljusid Euroopa riikide pealinnu hoiatamaks saladuskatte all Euroopa Komisjoni ettevalmistatavast poliitilisest aktsioonist ja võimalikust kriisist.
Teiseks, Gazprom avas inglisekeelse veebilehe
Gazprom Ukraine Facts informeerimaks rahvusvahelist üldsust konflikti tegelikust seisust. Kinnitamata andmetel on blogijad välja kaevanud, et propagandasait loodi juba detsembri esimeses pooles ehk ammu enne konflikti puhkemist.
Oma jutu kinnituseks esitas Varfolomejev järgmised andmed:
Artikkel jätkub pärast reklaami
Domain Name: GAZPROMUKRAINEFACTS.COM
Registrar: GODADDY.COM, INC.Whois Server: whois.godaddy.comReferral URL: http://registrar.godaddy.comName Server: NS.RACKSPACE.COMName Server: NS2.RACKSPACE.COMStatus: clientDeleteProhibitedStatus: clientRenewProhibitedStatus: clientTransferProhibitedStatus: clientUpdateProhibitedUpdated Date: 12-dec-2008Creation Date: 12-dec-2008Expiration Date: 12-dec-2009
Seotud lood
Venemaa peaminister Vladimir Putin ütles,
et transiitgaasi kasutanud ukrainlased varastasid kütust mitte Venemaalt, vaid
Euroopa tarbijate tagant, vahendas Interfaks.
Täna varahommikul kell 8.44 Moskva aja
järgi keeras Gazprom Ukrainasse suunduvad gaasitorud täiesti kinni, teatas
Interfax. Vastusammuna sulges Ukraina oma piiril kõik transiiditorud
Euroopasse.
Valgevene lõikab Venemaa ja Ukraina
gaasitülist korralikku tulu, sest saab alates 6. jaanuarist tonni transiitnafta
eest kuni 22,5% rohkem raha, kirjutas Interfaks.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.