Neste tõstis diislikütuse hinda 17,3
kroonilt 18,1 kroonini.
Ettevõtte juht Indrek Kaju põhjendas hinnatõusu toornafta kallinemisega maailmaturul.
Statoil tõstis samuti diisli hinna 18,1 koornini. Ettevõtte juht Helle Kirs-Toigeri sõnul tulenes hinnamuudatus mootorikütuste sisseostuhindade kallinemisest. Hinnamudatusega kallinesid mootoribensiinid 20 senti/liitrilt ning diislikütus 75 senti/liitrilt.
Mootorikütuste jaehind Eesti turul sõltub Kirs-Toigeri sõnul neljast peamisest mõjurist: toodete sisseostu hind; riigi maksumäär toodetele; USA dollari valuutakurss ning konkurents kohalikul turul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Mootorikütuste ostmine on import teistest riikidest ning kauplemine rahvusvahelisel turul toimub USA dollari alusel, mistõttu USD kursi odavnemine või kallinemine Eesti krooni suhtes avaldab mõju mootoribensiini ja diislikütuse jaehinnale," ütles ta.
Tulenevalt mootorikütuste sisseostuhindade kiirest kallinemisest nii 2007 kui 2008 aastal on madal dollari kurss mõjutanud toodete jaehinda Eestis positiivselt. Eile maksis tonn diislikütust (10 ppm) 1071 USD. "Erinevate kurssidega korrutades mõistate hinnaerinevust ning valuutakursi mõju toote lõpphinnale," ütles Kirs-Toiger.
Seotud lood
Steelhouse Group Estonia OÜ ja
1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.