Vene majandusekspertide sõnul on Moskva
plaan juhtida kogu naftaeksport mööda Baltimaadest ja Ukrainast lühinägelik,
sest riigi infrastruktuur ei ole sellises seisus, et suudaks suurenevate
veosekogustega iseseisvalt hakkama saada.
Vene sadamate eelis ettevõtjate jaoks seisneb spetsialistide hinnangul praegu aga eelkõige vaid alandatud raudteetariifides, mis tõenäoliselt peagi kaovad, kui täitub Moskva soov liituda Maailma Kaubandusorganisatsiooniga (WTO), vahendas postimees.ee.
Kõigi strateegiliste veoste, sealhulgas naftatarnete, suunamisest oma sadamatesse teatas Vene transpordiminister Igor Levitin intervjuus Läti venekeelsele ajalehele Tšas oma visiidi ajal Riias.
Vene transpordiministeeriumist selgitati hiljem, et kasutades terminit «strateegilised veosed» pidas Levitin silmas ainult toornaftat ja rafineeritud naftasaaduseid. Viimaseid kavatsetakse tulevikus hakata suunama peamiselt riigi loodeosas asuvatesse sadamatesse Ust-Luugas, Primorskis, Võssotskis, Kaliningradis ja Murmanskis.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Viimased paar aastat on ehitushinnad püsinud küll stabiilsed, kuid paraku on surve hinnakasvuks taas tugev. See tähendab, et praegu võib olla viimane tõeliselt soodne aeg oma ehitusplaanid teoks teha – enne kui turg hinnad taas liikuma paneb.