• 28.02.07, 17:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti vetesse Vene-Saksa gaasijuhet tõenäoliselt ei tule

Keskkonna-ministeeriumi asekantsleri Harri Liivi sõnul Vene-Saksa gaasijuhet Eesti vetesse suure tõenäosusega ei tule, kuna arendaja ei jõuaks oma projektiga soovitud ajaks valmis.
Soome keskkonnaametnikud väitsid täna mitmete agentuuride teatel, et Vene-Saksa gaasijuhe võiks Soome vete asemel kulgeda Eesti majandusvööndi kaudu. Ametnikud põhjendasid oma seisukohta sellega, et kavandatud trassi asukohast lõuna pool, alal, mis jääb Eesti majandusvööndisse, on mere põhi ehituseks sobivam – meri on sügavam ning põhi tasasem.
Samas eraldi uuringuid Eesti vetes ehk majandusvööndis seoses gaasijuhtme projektiga keskkonnaministeeriumi andmetel tehtud ei ole, kuna luba nende tegemiseks ministeeriumilt taotletud pole.
“Soome seisukoht võib ka õige olla, et Eesti vetes võib olla sobivamad kohad selle gaasijuhtme paigaldamiseks, kuid suure tõenäosusega arendaja selleks täiendavaid uuringuid tegema ei hakka, sest see on kallis ja venitaks projekti arendamist veelgi,” ütles Liiv Eesti Päevaleht Online`ile. “Sel juhul peaks arendaja taotlema ka vastava vee-erikasutusloa Eestilt, see aga võtaks vähemalt pool aastat aega.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Läänemerre rajatava gaasijuhtme projektile on piiriülese keskkonnamõju hindamise (KMH) algatanud päritoluriigid, kelle sekka Eesti ei kuulu.

Seotud lood

Uudised
  • 02.03.07, 08:14
Ansip: Eesti on Vene gaasijuhtme vastu oma vetes
Peaminister Andrus Ansip tõrjus Soome ettepanekud, mille kohaselt peaks Vene-Saksa gaasijuhe kulgema Eesti majandusvetes.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.11.25, 14:09
iguse mobiilne kaldaelekter muudab mängureegleid
Mobiilse kaldaelektri pistikupesa (iMSPO – igus Mobile Shore Power Outlet) näol on igus välja töötanud paindliku kaldatoite ühendussüsteemi, mida saab paigutada terminali mis tahes asukohta vastavalt laeva sildumiskohale. Lahendus, mis on juba kasutusel Hamburgi sadamas, pakub tõhusat ja kaasaegset alternatiivi traditsioonilistele kaldatoite süsteemidele. 2024. aastal pälvis iMSPO mere elektri- ja hübriidtoite Euroopa messil Amsterdamis reisi- ja kaubasadamate innovatsiooni aastaauhinna.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele