Vene toornafta tarned Poolasse ja
Saksamaale on pärast Venemaa ja Valgevene vahelist vaidlust
häiritud.
Naftajuhtme operaator PERN Przyjazn SA ja Poola suuruselt teine naftatöötleja Grupa Lotos SA ütlesid Bloombergile, et eile oli suletud Družba naftajuhe, mida mööda liigub Vene toornafta Valgevene kaudu Poolasse.
"See on ilmselt seotud Valgevene-Venemaa transiidiks mineva nafta hinna konfliktiga," ütles Poola asemajandusminister Piotr Naimski. "Olukord näitab, et sellest suunast tulevad tarned on ebausaldusväärsed," lisas ta. Nii on Poola valitsus asunud otsima võimalusi energiasõltuvust Venemaast vähendada.
Naftatarne katkes, kuna Valgevene protesteerib Venemaa plaani vastu tõsta gaasi hindu turuhinnani ning kehtestas seetõttu transiitnaftale maksu, mida Venemaa peab kaubandusleppe rikkumiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Ukraina võib enim võita Vene ja Valgevene
vahel käivast naftatransiidi sõjast, kirjutab Ukraina majandusuudisteportaal
Rynok.biz
Venemaa valitsus otsustas anda
naftaveoettevõttele Transneft loa ehitada naftajuhe Läänemere Primorski sadamani
selle asemel, et ehitada toru läbi Valgevene.
Valgevene kehtestas endale kuuluva
torujuhtmestiku kaudu transporditavale Venemaa naftale tollimaksu, mille suurus
on 45 dollarit tonni kohta.
Steelhouse Group Estonia OÜ ja
1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.