Financial Timesi uudis eile avatud
Estlinkist keskendub Eesti-Soome merekaabli rollile Baltimaade iseseisvuse
suurendajana.
"Eesti, Läti, Leedu on pikalt olnud ülejäänud Euroopa Liidust äralõigatud "elektrisaareks", tuginedes suuresti ühise tuumajaama toodangule ja imporditud Venemaa energiatarbijatele," kirjutab Briti majandusleht.
"Estlinki avamine võimaldab endistel Nõukogude vabariikidel importida Euroopa elektrit ning eksportida nende enda energiat ELi riikidesse keset kasvavat muret Venemaa energiaimpordi usaldusväärsuse üle," kirjutab FT.
Seotud lood
Täna rööbiti Harkus ja Espos toimunud pidulik
Eestit ja Soomet ühendava elektrikaabli Estlink avamine oli rõõmsa Eesti Energia
juhi Sandor Liive sõnul nagu viisavabadus, mis on laiendatud elektronidele.
Mobiilse kaldaelektri pistikupesa (iMSPO – igus Mobile Shore Power Outlet) näol on igus välja töötanud paindliku kaldatoite ühendussüsteemi, mida saab paigutada terminali mis tahes asukohta vastavalt laeva sildumiskohale. Lahendus, mis on juba kasutusel Hamburgi sadamas, pakub tõhusat ja kaasaegset alternatiivi traditsioonilistele kaldatoite süsteemidele. 2024. aastal pälvis iMSPO mere elektri- ja hübriidtoite Euroopa messil Amsterdamis reisi- ja kaubasadamate innovatsiooni aastaauhinna.