Soome piimakontsern Valio rajas Võrru Balti- ja Põhjamaade suurima kõvajuustu valmistamise lao. Kui muidu hoitakse laoseisu võimalikult madalal, siis selle juustu puhul on vastupidi – mida võimsam ladu ja rohkem toodet, seda suurem on müügipotentsiaal järgmiseks aastaks, rääkis Valio Eesti juht Maido Solovjov.
“Klient vajab seda juustu 10-12 kuu vanusena. Üle aasta hoida pole mõtet, liiga noort juustu ka maha müüa ei soovi – laojääki karta ei tohi. Kui tahame müüki kasvatada, peame laojääki kasvatama ja rohkem küpsetama, need peavad käima käsikäes. Siin on 30 miljonit puhtalt juustu all kinni, need on suured numbrid,” rääkis Solovjov lao avamisel antud intervjuus.
Ladu on täisautomaatne, oluline osa tehnoloogiast on pärit Itaaliast. Sealt tuleb ka laohaldusprogramm, mis võimaldab päevade kaupa eri värvidega märkida, kus mingi juust asub või kui mõnel juustul on kvaliteediprobleeme.
Kui algselt pidi lao investeering maksma 7 miljonit eurot, läks see poolteist miljonit eurot kallimaks. “Tegime otsuse ajal, kus oli näha, et ehitushinnad võivad kallinema hakata ja ehitusturul on hoog maas ning on hea aeg investeerida. Kui kõik seisab, siis tulebki hakata ehitama ja suuri asju tegema, saad hea hinna ja leiad mehi. Ära otsusta buumi ajal,” rääkis Solovjov.
Intervjuus räägibki Valio Eesti juht ettevõtte investeeringutest, toidujulgeolekust, aga ka Võru ja Eesti ettevõtlusteskkonnast. Küsib tööstusuudiste teemaveebi juht Harro Puusild.
Fotol Maido Solovjov.
Foto: Liis Treimann
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.