Jäätisetootja Balbiino kasvatas mullu küll käivet, ent tunamulluse kasumi asemel vaatab firma majandustulemustest vastu kahjum, selgub Äripäeva Infopanka laekunud majandusaasta aruandest.
Balbiino maksab dividendi hoolimata mullusest kahjumist.
Foto: Loreen Pulk / Õhtuleht / Scanpix
Balbiino 2022. aasta müügitulu oli 33,1 miljonit eurot, kasvades aastaga 9,6%. Suurimat müüki tegi firma Eestisse, järgnesid Soome ja Läti. Enamiku käibest tõigi firmalt jäätisemüük.
Alates augustist asus Eesti piimanduskontserni Nordic Milk tootmis- ja tehnikadirektoriks Martin Visnapuu, kes toob kaasa suure kogemustepagasi erinevatest toidutööstustest. Eelnevalt on Visnapuu juhtinud nii Kalevi šokolaadivabriku kui Balbiino jäätiste tootmist.
„Aasta 2020 kujunes lõppkokkuvõttes Balbiino jaoks edukaks. Edukamaks kui sellele eelnenud aasta,“ annab jäätisetootja möödunud koroona-aastale hinnangu oma aastaaruandes.
Jäätisetootja Balbiino töötas koostöös pakenditootja Estikoga välja siinses piirkonnas unikaalse jäätisepakendi, millest 50% on valmistatud ümbertöötatud materjali kasutades.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.