Jäätisetootja Balbiino kasvatas mullu küll käivet, ent tunamulluse kasumi asemel vaatab firma majandustulemustest vastu kahjum, selgub Äripäeva Infopanka laekunud majandusaasta aruandest.
Balbiino maksab dividendi hoolimata mullusest kahjumist.
Foto: Loreen Pulk / Õhtuleht / Scanpix
Balbiino 2022. aasta müügitulu oli 33,1 miljonit eurot, kasvades aastaga 9,6%. Suurimat müüki tegi firma Eestisse, järgnesid Soome ja Läti. Enamiku käibest tõigi firmalt jäätisemüük.
Alates augustist asus Eesti piimanduskontserni Nordic Milk tootmis- ja tehnikadirektoriks Martin Visnapuu, kes toob kaasa suure kogemustepagasi erinevatest toidutööstustest. Eelnevalt on Visnapuu juhtinud nii Kalevi šokolaadivabriku kui Balbiino jäätiste tootmist.
„Aasta 2020 kujunes lõppkokkuvõttes Balbiino jaoks edukaks. Edukamaks kui sellele eelnenud aasta,“ annab jäätisetootja möödunud koroona-aastale hinnangu oma aastaaruandes.
Jäätisetootja Balbiino töötas koostöös pakenditootja Estikoga välja siinses piirkonnas unikaalse jäätisepakendi, millest 50% on valmistatud ümbertöötatud materjali kasutades.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?