Puitmajasektoris tuntakse, et uppuja päästmine on uppuja enda asi, kirjutab Eesti Puitmajaliidu tegevjuht Annika Kadaja vastuses Tööstusuudiste arvamusliidrite küsitlusele.

- Puitmajaliidu tegevjuht Annika Kadaja.
- Foto: Georg-Sander Männik
Eesti puitmajade tootjad on Euroopa suurimad puitmajade eksportijad ja seeläbi pakkunud kümneid aastaid kvaliteetseid ja jätkusuutlikke alternatiive traditsioonilises ehitussektoris. Siiski, nagu igal teiselgi sektoril, on ka puitmajasektor seisnud erinevatel perioodidel silmitsi mitmesuguste väljakutsetega ja seda eriti viimasel ajal – alates COVID pandeemiast, sisendhindade järsust tõusust kuni turunõudluse järskude kõikumisteni. Vaadates ettepoole, 2024. aastasse ja kaugemalegi, on selge, et sektori väljavaadete parandamiseks on (üli)vajalik valitsuse ja ettevõtete ühised jõupingutused.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Meie tööstustoodangu ekspordivõimalused ei ole kadunud, kuid nende realiseerimine nõuab suuremat tööd ja vaeva, kirjutavad mööblitootja Wermo juht Raul Vene ning müügi- ja arendusjuht Peeter Kuum vastuses Tööstusuudiste sektori arvamusliidrite küsitlusele.
Käesolev aasta saab olema meie tööstusele taaskord täis väljakutseid, tõenäoliselt kohati otsustav võitlus ellujäämise nimel, kirjutab Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts vastuses Tööstusuudiste arvamusliidrite küsitlusele.
Eesti Erametsaliit ja Puitmajaliit andsid avalike pöördumistega teada oma rahulolematusest metsanduse arengukava menetlemise protsessiga. Erametsaliit tegi ettepaneku sellisel kujul arengukava mitte heaks kiita, Puitmajaliit ei pea õigeks niivõrd olulise dokumendi menetlemist vahetult enne Riigikogu valimisi.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?