Autor: Indrek Alliksaar, KPMG audititeenuste juht • 6. oktoober 2021
KPMG: pakendite ja etikettide eksport toovad kasvu ja kõrgema marginaali
Kui vaadata trüki- ja pakenditööstust ettevõtete kaupa, siis on näha, et kasumlikumad allsegmendid pole seotud traditsioonilise perioodika trükiga, vaid pakendite tootmise ja etikettide trükkimisega, kirjutab KPMG audititeenuste juht Indrek Alliksaar värskes Äripäeva Infopanga trüki- ja pakenditööstuse aastaraports.
KPMG audititeenuse juht Indrek Alliksaar
Foto: KPMG Baltics
Trükitööstuse ettevõtete müügitulu kahanes 2020. aastal eelmise aastaga võrreldes 3%. Loogilise sammuna vähendati ka töötajate arvu, millega saavutati olukord, kus käive töötaja kohta püsis varasemal tasemel. Suur osa rentaablusnäitajaid püsis vaatamata pandeemiale varasemal tasemel. Samas olid 2019. aasta baasnäitajad suhteliselt madalad ja samal tasemel püsimine ei pruugi olla rahuldavaks tulemuseks.