Eesti võiks olla nüüdisaegse kõrgtehnoloogilise tootmise eestvedaja, kirjutab koolitaja ja tootmisjuht Ingrid Joost arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
- Ingrid Joost. Foto: Erakogu
Viimasel aastal oleme olnud kaks korda tunnistajaks, kui haavatavad võivad olla pikad ja keerulised rahvusvahelised tarneahelad. Täpselt aasta tagasi nägime, kuidas COVID-19 kriisi tõttu rahvusvaheline lennutransport katkes ning Euroopa-sisene autotransport sai löögi Poola piiril. Nüüd, aasta hiljem, oleme tunnistajaks, kuidas konteinerilaev Ever Given blokeeris ühe suurima kaubaveotee, Suessi kanali.
Mida see meile näitab?
Mida pikemad ja rahvusvahelisemad on tarneahelad, seda haavatavamad on nad kriisiolukorras. Tulemusena peaksid ettevõtted, kes omavad pikki ja keerulisi tarneahelaid, need üle vaatama ning mõtlema, kuidas vähendada riske, et vajalikud kaubad jõuaksid ikkagi õigel ajal ja õiges koguses tarbijani.
Edukas Eesti on Äripäeva, Eesti Gaasi, If Kindlustuse, Ellex Raidla Advokaadibüroo, US Real Estate'i ja Swedbanki arvamuslugude konkurss.
NB! Konkurss on lõppenud. Võitjad kuulutame välja aprilli lõpus.
Seotud lood
Kriis on praeguseks jõudnud ka tööstusesse ja see võib kujuneda vägagi pikaks, ütleb tööstusekspert ja Magnetic MRO äriprotsesside arendusjuht Ingrid Joost.
Digitaliseerimise ja tööstuse protsesside juhtimise ekspert Ingrid Joost liitus ärikasvu agentuuriga Blue Fire. Joosti sõnul puudub Eestis riiklikul tasemel tööstuse eestvedaja.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.