Eelmised aastad on Eesti tööstusele toonud kaasa kiireid muutuseid ja tõsiseid väljakutseid. Koroonaperiood algas tööstusettevõtete jaoks tõelise šokiga. 2020 suvest-sügisest nägime kiiret nõudluse taastumist. Ka 2021. aastal alanud hinnakasvuga tulid tööstusettevõtted toime – nõudlus püsis tugev ja mitmed sektorid tegid rekordtulemusi, kirjutab Swedbanki tööstusosakonna juht Raul Kirsimäe.

- Üks kõige üllatavamaid tulemusi tänavuses uuringus oli ettevõtete plaanitav investeeringute keskmine kasv 5,3 protsenti, märgib Swedbanki tööstusosakonna juht Raul Kirsimäe.
- Foto: Erakogu
Eelmisel aastal alanud Ukraina sõda tõi meie tööstusele rohkem probleeme - kiirelt kasvanud energiahinnad, mure gaasi kättesaadavuse pärast, segi paisatud tarneahelad, kiirelt kasvanud sisendite hinnad ja intresside oluline tõus. Alates möödunud aasta suvest on eksportivate tööstuste mureks ka langenud nõudlus välisturgudel. Mõju on tööstussektorite lõikes erinev. Kõige suurem mure nõudlusega on kõikides ehitusega seotud sektorites nagu ehitusmaterjalide tootmine, mööbli tootmine ja puidutööstus. Kui võrrelda hetkeolukorda pikaajalisega vaatega, siis võib-olla lühikeses plaanis ei ole 2019. aasta numbritele langemine veel katastroof.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Swedbanki korraldatud tööstuseuuringu põhjal usuvad ettevõtete juhid, et tänavu käive, toodangumaht ja kasumlikkus keskmiselt langevad. Investeeringutega jätkatakse ning töötajate palk eesootaval aastal kasvab.
Täna toimuval XVII Toiduainetööstuse Aastakonverentsil tutvustatud Swedbanki tööstusettevõtete uuringu järgi on toiduainetööstuse suurimaks probleemiks jätkuvalt konkurentsivõimelise omahinna tagamine.
Swedbank avalikustas juunis tänavuse tööstusettevõtete uuringu, kus 90% juhtidest nimetas suurimaks riskiks tooraineriski.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?