7. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Joogitootjate TOP3: Altia tulemusi mõjutavad aktsiisid ja harjumused

Kristel Mets.
Foto: Eiko Kink
Joogitootjate TOPis kolmanda koha pälvinud Altia Eesti müügitulu oli mullu 38,6 miljonit eurot ehk viiendiku võrra suurem kui 2015. aastal. Tõus on tingitud mullustest alkoholiaktsiisi kergitamistest, mis tõid kaasa märkimisväärse alkoholi etteostmise klientide poolt.

Altia Eesti tegevjuht Kristel Mets sõnab, et 2016. aasta tulemuste taga on edukas eksport ja koduturul kange alkoholi ettemüük suurklientidele, kes varuvad tavapäraselt enne aktsiisitõusu.

“Meie tulemusi mõjutavad suurelt Eesti aktsiisimäärade muutumine, mis tekitavad kõrgeid müüke vahetult enne maksumäärade tõusmist. Suur mõju on ka tarbimisel, kange alkoholi tarbimine Eestis väheneb juba mitmendat aastat järjest ja veini tarbimine on kerges kasvus.”

 

Altia Eesti AS

Asutatud 1991. aastalToodab ja müüb hulgi alkohoolseid jooke.Tuntumad kaubamärgid Altia kontserni omatoodetest on Saaremaa vodka, Koskenkorva vodka, Renault konjak, Larsen konjak, Ibis brandy ja Blossa glögi, Chill Out veinid ning koostööpartnerite toodetest Campari bitter, Aperol bitter, Amarula kooreliköör ning Tarapaca, Masi, Nederburg ja Kendermanns veinid ning Codorniu ja Cinzano vahuveinid.Eksportis mullu oma toodangut Läti, Rootsi, Norra, Soome, Taani, USA, Suurbritannia, Prantsusmaa, Saksamaa ja Hispaania turgudele.

Joogitootjate TOPi täispika versiooniga saad tutvuda SIIN.

Altia Eesti on suutnud muutuvas turusituatsioonis – turg väheneb, hinnad kasvavad aktsiiside tõttu – efektiivistada oma tegevusi nii, et ettevõtte kasumi eesmärgid on saavutatud. Selleks muudeti osaliselt müüdavate ja toodetavate toodete portfelli ning suunati turundustoetused suurematele kaubamärkidele.

Tänavuselt aastalt oodatakse siiski netokäibe kui ka kasumi langust, mis on tingitud aktsiisimäärade tõusust ja vähenevast tarbimisest.

Lisaks on Metsa sõnul sel aastal Eesti alkoholiäris uus väline mõjur – ligi 10% alkoholi müügi liikumine Läti-Eesti piirile, kus alkoholi aktsiisimäärad on oluliselt madalamad.

Lähiajal Altia Eestil uusi investeeringuid planeeritud ei ole, küll aga on tulemas uusi tooteid. “Uute toodetega turule tulemine on meie tavapärane praktika. Tarbijate ootused on kõrged nii kvaliteedile kui ka uudsusele ja soovime ka edaspidi neid ootusi täita. Meie viimane uudistoode Saaremaa Dry Gin tuli turule selle aasta juunis,” tutvustab tegevjuht.

Autor: Gerli Ramler, kaasautor

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077