Joogitootjate TOP3: Altia tulemusi mõjutavad aktsiisid ja harjumused

Kristel Mets.
Kristel Mets.

Joogitootjate TOPis kolmanda koha pälvinud Altia Eesti müügitulu oli mullu 38,6 miljonit eurot ehk viiendiku võrra suurem kui 2015. aastal. Tõus on tingitud mullustest alkoholiaktsiisi kergitamistest, mis tõid kaasa märkimisväärse alkoholi etteostmise klientide poolt.

Altia Eesti tegevjuht Kristel Mets sõnab, et 2016. aasta tulemuste taga on edukas eksport ja koduturul kange alkoholi ettemüük suurklientidele, kes varuvad tavapäraselt enne aktsiisitõusu.

“Meie tulemusi mõjutavad suurelt Eesti aktsiisimäärade muutumine, mis tekitavad kõrgeid müüke vahetult enne maksumäärade tõusmist. Suur mõju on ka tarbimisel, kange alkoholi tarbimine Eestis väheneb juba mitmendat aastat järjest ja veini tarbimine on kerges kasvus.”

 

Altia Eesti on suutnud muutuvas turusituatsioonis – turg väheneb, hinnad kasvavad aktsiiside tõttu – efektiivistada oma tegevusi nii, et ettevõtte kasumi eesmärgid on saavutatud. Selleks muudeti osaliselt müüdavate ja toodetavate toodete portfelli ning suunati turundustoetused suurematele kaubamärkidele.

Tänavuselt aastalt oodatakse siiski netokäibe kui ka kasumi langust, mis on tingitud aktsiisimäärade tõusust ja vähenevast tarbimisest.

Lisaks on Metsa sõnul sel aastal Eesti alkoholiäris uus väline mõjur – ligi 10% alkoholi müügi liikumine Läti-Eesti piirile, kus alkoholi aktsiisimäärad on oluliselt madalamad.

Lähiajal Altia Eestil uusi investeeringuid planeeritud ei ole, küll aga on tulemas uusi tooteid. “Uute toodetega turule tulemine on meie tavapärane praktika. Tarbijate ootused on kõrged nii kvaliteedile kui ka uudsusele ja soovime ka edaspidi neid ootusi täita. Meie viimane uudistoode Saaremaa Dry Gin tuli turule selle aasta juunis,” tutvustab tegevjuht.

Osale arutelus

  • Gerli Ramler, kaasautor

    Gerli Ramler, kaasautor

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Teabevara