Masina- ja metallitööstuste Ledeni ja Hanza ühinemine tähendab, et Hanza Balti klastri Tartu ja Narva tehastega liitub ka Tallinna tehas. „Kogu klaster sisuliselt muutub ja me peame kõik sellega kohanema,“ ütles klastri juht Liivar Kongi hiljuti saates “Tööstusuudised eetris”.

- Ebakindlusest hoolimata soovib Hanza näidata, et ettevõte jääb Eestisse ja soovib siin tootmisvõimekust suurendada, sõnab Liivar Kongi.
- Foto: Andras Kralla
„Ma käisin isiklikult Ledeni Tallinna tehasest läbi enne, kui ütlesin oma jah-sõna, et see tehas võiks Hanza Balti klastrisse kuuluda,“ ütles Liivar Kongi saates antud intervjuus.
Nüüdseks Hanza gruppi kuuluva Ledeni tehase iseloomustamiseks ütles Kongi, et seal pole suuri puudusi ja pigem on tegemist väga hästi investeeritud tehasega. „Seal on palju kaasaegseid seadmeid ning meil on Tartus ja Narvas nii mõndagi õppida - näiteks, kuidas päringuid käsitleda või kuidas tootmises väga head one-piece-flow´d teha. Seal on tugev lean-praktika,“ kiitis Kongi uut klastri liiget.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saates "Tööstusuudised eetris" on külas Hanza Groupi Balti klastri juht Liivar Kongi, kellega räägime Hanza ja Leden Groupi ühinemisest, mis tähendab, et Balti klastri Tartu ja Narva tehastega liitub Ledeni Tallinna tehas.
Rootsi börsil noteeritud tööstuskontsern Hanza AB omandades Leden Estonia AS tehase, tehingu tulemusena saab Hanza suurimaks metallitööstusettevõtteks kogu regioonis.
Ülemaailmse ulatusega masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB sõlmis lepingu Soome metallitööstuse Leden Group ostuks. Mõlemad ettevõtted on esindatud ka Eestis.
Eelmise aasta lõpus omandas HANZA Mechanics Tartus lehtmetalli tehasehoone. Nüüd on plaanis tootmispinda laiendada ning nii ongi kopp maasse löödud tehasehoona juurdeehituse rajamiseks.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.